Nevím co přesně jsi četl za příspěvky. Zapojení dvou reglů je přirozeně trochu komplikovanější než jednoho, ale pořád nic extra složitého. Podstatné upozornění, aby se nepraly spolu BEC, tak třeba u jednoho z reglů vypojit z jeho servokonektoru červený vodič. Případně ho vyřadit u obou a místo BEC použít přijímačovou baterku. Je to popsáno třeba v mauálu k reglům DSYS.
Zatáčet přednostně kormidlem, přesně tak. Zejména u rychlých lodí nebývá s dostatečným obtékáním kormidla problém. Problém by mohl být pokud by kormidla měla moc malou plochu, ale právě čím vyšší rychlost, tím menší plocha je třeba. A také podstatná pozice kormidla vůči šroubům. V tvém případě jsou tuším dvě kormidla umístěná přímo za dvěma šrouby? Což je velmi výhodné, proud vody od šroubu dokáže kormidlo dostatečně intenzivně obtékat i při nižší rychlosti lodi. Pořád však existuje možnost, že kormidlo modelu nebude dostatečně účinné. Přeci jen v měřítku ne vždy vše funguje tak jako v originále. Proto se mnohdy plocha kormidla zvětšuje, což je ovšem proti striktní maketovosti. Existují i řešení v podobě snímatelných návleků pro jízdu (ovšem pozor, aby neupadly), nebo rozšíření plochy kormidla pomocí průhledného materiálu. Vhodná plocha kormidla se dá i nějak počítat a kvalifikovaně odhadovat, ale jinak je to samozřejmě na vyzkoušení. Buď osobně, anebo zjistit cizí zkušenosti s danou lodí.
Pokud se použijí dva regly, je možné je buď zapojit společně na jeden kanál plynu (Y kabel), ovšem potom bez možnosti řízení rozdílných otáček. Pro ten způsob musí být každý na svém kanálu. Ovládat to jde různě. Buď zcela nezávisle, na dvou kniplech (jako tank apod.), ale to preferuje málokdo. Spíš je obvyklé použít křížový mix (delta apod.), kdy pak při pohybu kniplu vpřed/vzad točí obě strany souhlasně, zatímco při vychýlení kniplu do stran točí opačně (protitahy). Případně lze využít nějaké volné mixy a stvořit si pomocí nich funkce přesně podle sebe. O rádio bych se nebál, křížové mixy jsou už dávno ve výbavě i low end rádií a možnosti volných mixů jsou také dost běžná věc.
Čistokrevné protitahy se využijí spíš při manévrování na místě (remorkéry apod.), zatímco pro zlepšení manévrovatelnosti při rychlejší plavbě lze využívat různé mixování otáček šroubů s kormidlem. Třeba že při větší výchylce kormidla šrouby na vnitřní straně zatáčky zpomalí. Ale do takových fines bych se pouštěl leda z nouze, když by loď vyloženě špatně zatáčela a jiná řešení selhala.
Pro začátek můžeš klidně zkusit jeden regl a uvidíš. Vždycky bude možnost časem dokoupit druhý a pohon s řízením všelijak poladit. Akorát nevýhoda, že jeden regl bude muset mít větší proudovou zatížitelnost, zatímco kdyby se pořídily rovnou dva, mohly by stačit rovnou slabší.