1 Naposledy upravil: penguin (06-08-2019 14:52:45)

Téma: Ježdění s plachetnicemi DragonForce (v Praze a okolí)

Ahoj smile

Svého času se tady někdo pídil po modelářích, kteří jezdí s loděmi DragonForce od firmy Joysway.
Poslední dobou se objevilo dost nových lodí.
Je to podle mne solidně postavená produkční loď, se kterou se docela dobře jezdí i bez dalších úprav... nicméně ve třídě RG-65, kam patří, jen těžko můžou konkurovat individuálně stavěným lehkým závodním speciálům. To je frustrující...

V zahraničí je Drak natolik oblíbenou lodí, že se tam jezdí "omezená monotypová" třída DF-65. Je myšlena tak, aby se dalo závodit s minimálními dodatečnými náklady.. protože neumožňuje téměř žádné dodatečné úpravy.
Času je málo, takže zatím nechceme vytvářet žádnou takovou oficiální třídu u nás. Nicméně jsme se s několika kolegy - vlastníky Draků - dohodli, že bychom jednak chodili jezdit společně, a také si pořádali svoje neoficiální závody podobné třídy, pouze s Dragony.
Všechno je to zatím v plenkách... teprve budeme diskutovat nad úpravou pravidel, vyrábíme a sháníme nějaké věci pro technické zázemí (bójky, atd.).

Rád bych tedy tímto pozval kolegy plachtaře, kteří vlastní Draka, aby se (pokud mají zájem) připojili.
Kdo má Facebook, může se přidat do skupiny DragonForce 65 Czech, pro tento účel specielně vytvořené.
Adresa je:

https://www.facebook.com/groups/770086826759117/

Pokud máte zájem, ale nemáte Facebookový účet, dá se komunikovat přes tohle vlákno.

Dobrý vítr do plachet,
Jiří.

Share

Palec nahoru Palec dolu

2

Re: Ježdění s plachetnicemi DragonForce (v Praze a okolí)

Trochu odbočím, ale už to v jiném tématu nakousnul Ivoš...

Je mnoho druhů plachetnic... a jestli se kolem každého bude vytvýřet soutěžní  třída, tak to dopadne bídně pro všechny - DF65, RG65, XXX65, R650... ale i Footy, MicroMagic, metrovky, dvoumetrovky, téměř dvoumetrovky.... Proč? Protože  počet modelářů věnujících se plachetnicím je +/- daný. Zpočátku se možná trochu navýší o nadšence pro novou třídu, ale nadšení opadne a co dál? Když bude málo lidí, tak bude málo akcí, tedy daleko na dojetí na ni, bude míň lidí na pořádání, bude problém sehnat rozhodčí (každý chce jezdit a ne sedět a dívat se a soudcovat), v malém  množství lidí je menší pravděpodobnost najít "hybatele" který třídu tlačí kupředu...
Prostě mi přijde, že je nás (plachetničkářů co chtějí soutěžit) pět a půl, a místo toho abychom se spojovali tak se spíš drobíme na jednotlivé třídy, podtřídy a podpodtřídy... a ty spolu ani nespolupracují.

Držím Ti palce ať se Ti záměr podaří a jsem rád, že se něco děje...   ale na druhou stranu ze své zkušenosti vidím spíš ty problémy co to přinese.

Share

Palec nahoru Palec dolu

3

Re: Ježdění s plachetnicemi DragonForce (v Praze a okolí)

Přemýšlím o trupu DragonForce.
Nejdříve k Vaší lodi. Hlavní rozdíl od stavěných RG65 je ve výtlaku asi 200g. Šel by ale trochu zmenšit.
Další a důležitější je v plachtách.
Za prvé díky sériové výrobě se nikdo nechce párat s lepenými nebo tvarovanými na kopytu. Podle mých zkušeností s MicroMagic ty rovné se vlivem větru překroutí a netáhnou tak dobře. Čím silnější vítr tím je to horší.
Za druhé délka stěžně nad palubou je 1100 a ne 915 jako u DragonForce.
Takže by to chtělo nějaké úpravy.
Aby se nezakládalo další vlákno potřeboval bych vědět jak je upevněn kýl v trupu a patka stěžňe.

Zdraví
         RHanka

Share

Palec nahoru Palec dolu

4

Re: Ježdění s plachetnicemi DragonForce (v Praze a okolí)

Tohle všechno je nám jasné  smile
Kdybych chtěl závodit nějak smysluplně v RG-65, tak samozřejmě loď budu stavět a ne upravovat Dragona. Ještě další rozdíl v plachtách je, že speciály většinou používají swing-rig. Tvarované plachty se dají udělat i na Dragona (už na minimálně jednom jsou)... ale to nechceme. Chceme s nimi jezdit tak, jak se prodávají.

Co se týče upevnění kýlu a patky stěžně... nikdy jsem ten "domeček" v šachtě pro kýl nerozebíral.
Kýl má v trupu šachtu skrz loď. Ta je zakryta dvoudílnou plastovou záslepkou (jakýmsi "domečkem"), zasunutou z obou stran do šachty a sešroubovanou dohromady. Kýl je provlečený otvorem v záslepce ve spodní části a přišroubován inbusovým šroubem do horní části záslepky ze strany paluby.

Patka stěžně je tvořena uhlíkovou trubičkou , která je zasunuta do vedení v "domečku" pro kýl. Toto vedení je potom posuvné směrem dopředu/dozadu, a zajišťuje se dalším šroubem. Nejsem si úplně jistý, jestli se tím jenom patka posunuje, nebo jestli se celý stěžeň naklání. Rozsah je tak malý, že bych skoro věřil druhé možnosti.

Domeček kýlu:
https://cdn.shopify.com/s/files/1/1075/ … 1487820683
https://cdn.shopify.com/s/files/1/1075/ … 1487820711
https://cdn.shopify.com/s/files/1/1075/ … 1487820694
https://cdn.shopify.com/s/files/1/1075/ … 1487820701

Zasunutý stěžeň:
https://cdn11.bigcommerce.com/s-itgcdyg … mbypass=on

Share

Palec nahoru Palec dolu

5

Re: Ježdění s plachetnicemi DragonForce (v Praze a okolí)

Děkuji.
Teď je jasno.

Share

Palec nahoru Palec dolu

6

Re: Ježdění s plachetnicemi DragonForce (v Praze a okolí)

SH napsal:

Trochu odbočím, ale už to v jiném tématu nakousnul Ivoš...

Je mnoho druhů plachetnic... a jestli se kolem každého bude vytvýřet soutěžní  třída, tak to dopadne bídně pro všechny - DF65, RG65, XXX65, R650... ale i Footy, MicroMagic, metrovky, dvoumetrovky, téměř dvoumetrovky.... Proč? Protože  počet modelářů věnujících se plachetnicím je +/- daný. Zpočátku se možná trochu navýší o nadšence pro novou třídu, ale nadšení opadne a co dál? Když bude málo lidí, tak bude málo akcí, tedy daleko na dojetí na ni, bude míň lidí na pořádání, bude problém sehnat rozhodčí (každý chce jezdit a ne sedět a dívat se a soudcovat), v malém  množství lidí je menší pravděpodobnost najít "hybatele" který třídu tlačí kupředu...
Prostě mi přijde, že je nás (plachetničkářů co chtějí soutěžit) pět a půl, a místo toho abychom se spojovali tak se spíš drobíme na jednotlivé třídy, podtřídy a podpodtřídy... a ty spolu ani nespolupracují.

Držím Ti palce ať se Ti záměr podaří a jsem rád, že se něco děje...   ale na druhou stranu ze své zkušenosti vidím spíš ty problémy co to přinese.

A ještě se s radostí dělí na českou a moravskou skupinu.

A je To . . . .!

Share

Palec nahoru Palec dolu

7

Re: Ježdění s plachetnicemi DragonForce (v Praze a okolí)

Karolinus I napsal:
SH napsal:

Trochu odbočím, ale už to v jiném tématu nakousnul Ivoš...

Je mnoho druhů plachetnic... a jestli se kolem každého bude vytvýřet soutěžní  třída, tak to dopadne bídně pro všechny - DF65, RG65, XXX65, R650... ale i Footy, MicroMagic, metrovky, dvoumetrovky, téměř dvoumetrovky.... Proč? Protože  počet modelářů věnujících se plachetnicím je +/- daný. Zpočátku se možná trochu navýší o nadšence pro novou třídu, ale nadšení opadne a co dál? Když bude málo lidí, tak bude málo akcí, tedy daleko na dojetí na ni, bude míň lidí na pořádání, bude problém sehnat rozhodčí (každý chce jezdit a ne sedět a dívat se a soudcovat), v malém  množství lidí je menší pravděpodobnost najít "hybatele" který třídu tlačí kupředu...
Prostě mi přijde, že je nás (plachetničkářů co chtějí soutěžit) pět a půl, a místo toho abychom se spojovali tak se spíš drobíme na jednotlivé třídy, podtřídy a podpodtřídy... a ty spolu ani nespolupracují.

Držím Ti palce ať se Ti záměr podaří a jsem rád, že se něco děje...   ale na druhou stranu ze své zkušenosti vidím spíš ty problémy co to přinese.

A ještě se s radostí dělí na českou a moravskou skupinu.

Řekl bych, že tento výrok svědčí o naprostém nepochopení problému a situace.
Footy vznikly při MP a ten se jezdí na Moravě. Pak tyto plachetničky z různých důvodů, které zde nebudu rozebírat, přerostly tuto lokální soutěž. Jenže díky formátu a zaměření soutěží na MP je velmi malá pravděpodobnost že na něj budou jezdit lidi větší dálky např. Čech. Což se ukazuje třeba na MiČR Footy, kdy do Výrovic přijede jen Vlaďa Synek z Prahy a zbytek je Morava a Polsko...
Takže suma sumárum.. kdyby nebyl seriál "Footy v Čechách" , tak by bylo o hodně footyn méně. A to je špatně? Ve skutečnosti nedošlo k dělení, jak je tu podsouváno, ale ke vzniku nové skupinky modelářů.

Totéž je s zde zmíněnou DF-65. Pokud to přitáhne nové modeláře, bude to dobré, pokud bude přetahovat z jiných tříd, tak to bude nedobré. Pokud budou mít v čele tahouna ustojí to i s novou třídou. Pokud "tahoun skončí, tak skončí i nestandardní třída a naprostá většina jejich členů... pokud by jezdili některou ze zavedených tříd, alespoň část skupiny, ti, které to "bere", by se poohlédli, kde se ještě ta jejich třída jezdí a asi by přešli i za cenu větší vzdálenosti na soutěže...  Ale to vše ukáže čas.

DF-65 přeji hodně úspěchů a debata o tom jak to udělat, aby ve třídě nejezdili jen tři si asi zaslouží samostatné vlákno. Tedy pokud má někdo chuť se o tom bavit.

Svaťa

Share

Palec nahoru Palec dolu