1 Naposledy upravil: jachtik (13-08-2019 10:23:39)

Téma: Mangusta 65 0PEN

ahoj,
chtěl bych se zeptat, jestli náhodou nemáte někdo nějaké obrázky ze starších časopisů, (odhaduji cca tak kolem roku 2 000), výkres nebo jakékoliv info o téhle lodi. Na internetu se mi bohužel krom pár fotek snad ve třech odkazech nepodařilo nic najít. Nestavím sice žádnou maketu, ale nějaká dokumentace by se mi pro inspiraci velice hodila. Snad před několika lety šel sehnat i plán na tuhle loď. Bohužel z nějaké monografie o téhle lodi, která vyšla v časopise mám jen tenhle list. A to ještě ani nevím z kterého časopisu pochází. Zatím se mi to nepodařilo nikde zjistit.
http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/m/698/t/p1di510i7d1ddvjeo11g74q1ka13.jpg
http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/m/698/t/p1di512nsi1r8v6qrh9i157eqp73.jpg
http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/m/698/t/p1di514nlp13p62smmdu7h8vl13.jpg

Share

Palec nahoru Palec dolu

2

Re: Mangusta 65 0PEN

ještě bych mněl dotaz týkající se vhodného zapojení chlazení.
V součastnosti mám hadičky propojené v pořadí od každého jetu na regulátor, plášť motoru, uhlíky motoru a ven.
Tak bych se chtěl ujistit jestli je to takhle správně.
                                                  Díky.

Share

Palec nahoru Palec dolu

3

Re: Mangusta 65 0PEN

prvně bych chladil uhlíky - to je hlavní zdroj tepla. Dobrý regulátor by neměl až tak moc hřát a chlazení pláště motoru je pro dobrý pocit protože v plášti teplo nevzniká. Tam je jen něco málo tepla přestupem a sáláním z rotoru který je spolu s komutátorem a uhlíky hlavním zdrojem tepla. Takže než bádat nad pořadím, důležitější je zajistit ventilaci motoru aby proudící vzduch odváděl teplo z rotoru a komutátoru.

Share

Palec nahoru Palec dolu

4 Naposledy upravil: jachtik (14-08-2019 14:07:35)

Re: Mangusta 65 0PEN

díky za radu, proto jsem se na to ptal.
Loď je zatím ve stavbě a tak není problém popřípadě to popřehazovat nebo doplnit chladicí systém třeba i čerpadlem, protože hadičky jsou celkem na dlouho. Loď je celkem velká a tak není žádný problém jak s místem tak váhou. Ale vodu bude vhánět do hadiček jet a tak to bude třeba stačit. Otvory pro přívod a odvod vzduchu v lodi též samozřejmně budou, ale vše je přizpůsobeno na chlazení vodou tak bych toho chtěl využít.

Share

Palec nahoru Palec dolu

5

Re: Mangusta 65 0PEN

jachtik napsal:

díky za radu, proto jsem se na to ptal.
.... Otvory pro přívod a odvod vzduchu v lodi též samozřejmně budou, ...

ty otvory v LODI jsou ...  no nedůležité, při této velikosti modelu se vzduch ochladí i přes plochu dna...

podstatné jsou, respektive je třeba je nezakrýt, otvory v čelech motoru aby vzduch proudil skrz motor a chladil vinutí rotoru. Pokud je na rotoru ještě i malý ventilátor, je to výhoda.
Někdo totiž s klidem přišroubuje motor na motorovou přepážku aniž by v ní udělal odpovídajcí díry naproti dírám v čele motoru a tím zruší i to bídné chlazení co by to dělalo.

Share

Palec nahoru Palec dolu