1 Naposledy upravil: jachtik (13-08-2019 09:23:39)

Téma: Mangusta 65 0PEN

ahoj,
chtěl bych se zeptat, jestli náhodou nemáte někdo nějaké obrázky ze starších časopisů, (odhaduji cca tak kolem roku 2 000), výkres nebo jakékoliv info o téhle lodi. Na internetu se mi bohužel krom pár fotek snad ve třech odkazech nepodařilo nic najít. Nestavím sice žádnou maketu, ale nějaká dokumentace by se mi pro inspiraci velice hodila. Snad před několika lety šel sehnat i plán na tuhle loď. Bohužel z nějaké monografie o téhle lodi, která vyšla v časopise mám jen tenhle list. A to ještě ani nevím z kterého časopisu pochází. Zatím se mi to nepodařilo nikde zjistit.
http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/m/698/t/p1di510i7d1ddvjeo11g74q1ka13.jpg
http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/m/698/t/p1di512nsi1r8v6qrh9i157eqp73.jpg
http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/m/698/t/p1di514nlp13p62smmdu7h8vl13.jpg

Share

Palec nahoru Palec dolu

2

Re: Mangusta 65 0PEN

ještě bych mněl dotaz týkající se vhodného zapojení chlazení.
V součastnosti mám hadičky propojené v pořadí od každého jetu na regulátor, plášť motoru, uhlíky motoru a ven.
Tak bych se chtěl ujistit jestli je to takhle správně.
                                                  Díky.

Share

Palec nahoru Palec dolu

3

Re: Mangusta 65 0PEN

prvně bych chladil uhlíky - to je hlavní zdroj tepla. Dobrý regulátor by neměl až tak moc hřát a chlazení pláště motoru je pro dobrý pocit protože v plášti teplo nevzniká. Tam je jen něco málo tepla přestupem a sáláním z rotoru který je spolu s komutátorem a uhlíky hlavním zdrojem tepla. Takže než bádat nad pořadím, důležitější je zajistit ventilaci motoru aby proudící vzduch odváděl teplo z rotoru a komutátoru.

Share

Palec nahoru Palec dolu

4 Naposledy upravil: jachtik (14-08-2019 13:07:35)

Re: Mangusta 65 0PEN

díky za radu, proto jsem se na to ptal.
Loď je zatím ve stavbě a tak není problém popřípadě to popřehazovat nebo doplnit chladicí systém třeba i čerpadlem, protože hadičky jsou celkem na dlouho. Loď je celkem velká a tak není žádný problém jak s místem tak váhou. Ale vodu bude vhánět do hadiček jet a tak to bude třeba stačit. Otvory pro přívod a odvod vzduchu v lodi též samozřejmně budou, ale vše je přizpůsobeno na chlazení vodou tak bych toho chtěl využít.

Share

Palec nahoru Palec dolu

5

Re: Mangusta 65 0PEN

jachtik napsal:

díky za radu, proto jsem se na to ptal.
.... Otvory pro přívod a odvod vzduchu v lodi též samozřejmně budou, ...

ty otvory v LODI jsou ...  no nedůležité, při této velikosti modelu se vzduch ochladí i přes plochu dna...

podstatné jsou, respektive je třeba je nezakrýt, otvory v čelech motoru aby vzduch proudil skrz motor a chladil vinutí rotoru. Pokud je na rotoru ještě i malý ventilátor, je to výhoda.
Někdo totiž s klidem přišroubuje motor na motorovou přepážku aniž by v ní udělal odpovídajcí díry naproti dírám v čele motoru a tím zruší i to bídné chlazení co by to dělalo.

Share

Palec nahoru Palec dolu

6 Naposledy upravil: jachtik (19-08-2019 06:22:37)

Re: Mangusta 65 0PEN

tak to tady jsou chladicí otvory asi v pohodě. Motory jsou přišroubovaný za přední čelo.
Ale jak jsem psal, tak vše je přizpůsobeno i na chlazení vodou.
Proto mne zajímalo správné zapojení chladicích hadiček. Nemám s tím zkušenosti.
Doteď mne spíš zajímali převážně vrtulníky.
http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/m/698/t/p1dik4lnlvl3p1jadc3si4rp7s3.jpg

Share

Palec nahoru Palec dolu

7

Re: Mangusta 65 0PEN

tak tady to máš jedno. Zapoj to tak, aby hadičky byly co nejkratší ale současně aby nebyly ostré ohyby ve kterých by se hadička mohl zlomit a zaškrtit průtok.

Share

Palec nahoru Palec dolu

8

Re: Mangusta 65 0PEN

chlapi nedělali jste někdo na modelu palubu z teakové dýhy.
Mněl bych možnost nějaký malý odřezky dýhy získat. Na palubu kterou potřebuji udělat by mi to
určitě stačilo. I cenu bych skousl. Ale neměl jsem tohle dřevo ještě v ruce a info které jsem získal na netu
říká že jde o velmi tvrdé dřevo. Tak zatím zastávám názor, že i těžko opracovatelný.
Tak nevím jestli by to nebyla cesta špatným směrem.

Share

Palec nahoru Palec dolu

9 Naposledy upravil: jachtik (01-10-2019 16:41:50)

Re: Mangusta 65 0PEN

http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/m/698/t/p1dm3v2dq5qmq9d316vv159b1ccg3.jpg
ahoj, potřeboval bych poradit ohledně nastavení regulátoru Jeti Jes 60 Navy.
Bohužel jsem nikdy stejnosměrný regulátor nikde nepoužíval a tak nevím co dělám špatně.
Když jej připojím do přijímače a připojím baterii 3S, ( motory jsou odpojeny) a následně zapnu přijímač tak dioda ne reglu
svítí červeně. Ale pokud zapnu vysílač, (Futaba), potom přijímač tak se rozsvítí dioda na reglu zeleně. A pokud připojím motory tak jedou cca na plný plyn ikdyž je páka vysílače na nule. U Futaby mám zapnutý na plynu revers jako používám u regulátorů střídavých.Ale v tom asi chyba nebude. Aspoň si to myslím. Předem dík za každou radu.

Share

Palec nahoru Palec dolu

10

Re: Mangusta 65 0PEN

Nepomohl by manuál? Jeti má na webu archiv dokumentů ke stažení k již nevyráběným produktům: http://www.jetimodel.com/cs/Nevyrabene- … ry-otacek/

Share

Palec nahoru Palec dolu

11

Re: Mangusta 65 0PEN

manuál mám a již jsem ho četl.
Ale nastavování nějak prostě nechápu.
Podle mne by měla svítit červená na poloze jedna - vypnuto a po přidání plynu zelená.
Tak by to bylo jednoduchý a mělo to logiku.
Nebo nula červená a plný plyn zelená a mezitím nic.
Ale tak jak je to v návodu nějaká poloha jedna a čtyří koncové body, nějaká poloha  dvě červená a poloha 3 zase zelená mi nic moc bohužel neříká.

Share

Palec nahoru Palec dolu

12

Re: Mangusta 65 0PEN

tak nakonec se mi to podařilo rozchodit a již to funguje.
Ale abych se přiznal, tak asi jinak jako podle návodu.
Když mám plyn v nule tak svítí červená a motory stojí a když přidám tak svítí zelená po celé dráze plynu a motory jedou.
Takže účel a nastavení nějaké polohy 2 a 3 jak je psáno v návodu mi stále jasný není.

Share

Palec nahoru Palec dolu

13 Naposledy upravil: PetrP (03-10-2019 12:31:27)

Re: Mangusta 65 0PEN

Tak to je fajn že se podařilo, pravda že ten manuál je docela stručný a co jsem do něj zběžně nakoukl, tak jsem z toho též nebyl moudrý. Tak nějak z toho usuzuji, že je třeba nastavováním reglu stanovit meze (nakalibrovat ho), odkud kam má regulovat, v jaké poloze kniplu má zapnout a začít regulovat (zhasne červená), v jaké poloze sepnout max výkon (rozsvítí zelená) a mezitím by se měla pohybovat oblast regulace (částečný výkon, bez barvy). Jestliže ti v nule svítí červená a pak hned přejde na zelenou, tak zřejmě regl funguje jako spínač a z nuly hned hodí plný výkon. Ale jak přesně to nastavování pomocí trimru na reglu funguje mi není úplně jasné (musel bych to vidět a zkusit naživo). Není to nějak tak že při otáčení trimru se mění barva diody a při těch přechodech je třeba mít knipl posunutý do pozic, co mají vymezovat ty polohy 2 a 3 (1 a 4 zřejmě budou krajní polohy kniplu)?. Jinak ten regl je pouze jednosměrný? Aspoň tak to na mě působí, obousměrný by měl mít neutrál a nastavovat chod na obě strany.

Obecně beru nastavování reglů za nutné zlo a snažím se ho minimalizovat. Když po dlouhé době něco opět potřebuji, tak mezitím vše zapomenu a opět musím pracně studovat manuál. S programovacími kartami by to bylo zřejmě snazší, ale kvůli sporadickému použití se mi je nechce pořizovat. S regly Jeti nemám vůbec zkušenosti, takže bych ti už lépe nedovedl poradit. Sám používám DSYS (tam je návod podrobnější a nastavitelných parametrů více) případně další. Tak hlavně aby ti to už fungovalo správně.

P.S. neinzeruješ náhodou aktuálně na modelbazaru poptávku po dalším reglu Jes 60 Navy?

Share

Palec nahoru Palec dolu

14

Re: Mangusta 65 0PEN

bohužel nepodařilo.Včera jsem to již nějak důkladně nezkoušel.
Až dnes. Funguje to tak jak píšeš. Bohužel oba regly společně přes V kabel i každý jednotlivě bez kabelu.
Fungují jen jako spínač. Potenciometrem můžu točit jak chci na jakoukoliv stranu.
Jak pohnu pákou kniplu tak po celé dráze se rozsvítí  zeleně a motory jedou pořád stejně.
Myslel jsem, že je chyba třeba nějde jinde. Proto jsem JES 60 Navy vyměnil za JES 600 NAVY a již to
funguje zcela normálně. Takže chyba je v reglech nebo v nějakém jejich nastavení který nechápu.
Ale že by oba regly byly špatný se mi taky nezdá.Takže asi to nastavení. Jinak na modelbazaru jsem ještě jeden regl sháněl.
Ale už jsem to přepsal na JES 600 NAVY kde nemusím nic nastavovat a regl jede hned tak jak má. Mám totiž dvě lodi na stejnosměrný motory. Azimut Atlantic Challenger kde je regl jeden a tuhle Mangustu kterou stavím a tam jsou dva. A regly JES 60 NAVY mám jen dva a potřebuji regly tři. Mám i dva JES 600 NAVY. Takže mi taky jeden chybí.Chtěl jsem mít všechno stejný kdyby se něco pokazilo tak prostě vyměním než seženu další. Třeba u Azimuta to není až taková hrůza.Na 3S Li-pol jdou nějaký jiný regly sehnat. Ale na Mangustu která je na 6S Li-pol je to špatný.Vlastně se mi podařilo sehnat jen dva druhy které 6S Li-pol zvládnou. JES 600 NAVY a právě JES 60 NAVY. Jinak o žádným nevím.

Share

Palec nahoru Palec dolu

15

Re: Mangusta 65 0PEN

Tak to vážně nevím. Jak jsem již psal, bez osobní zkušenosti s daným zařízením se na dálku těžko radí, musel bych to mít v ruce a zkusit si s tím pohrát. Ten návod je prostě hrozně stručný a nedokáži z něj vydedukovat víc, než už se uvedlo. Jestliže se stejně chovají oba regly, zřejmě to nebude poruchou, ale tím nastavením. Pokud si s tím stále nevíš rady a nedostává se ti pomoc zde ani na jiném modelářském fóru, možná by šlo napsat dotaz přímo výrobci. Jinak tyhle výkonné pohony jachet jdou mimo mě, pohon tak vysokým napětím (šestičlánek) je pro mě exotika a vůbec netuším, zda kromě těch zmíněných od Jeti existují nějaké další použitelné regly.

Share

Palec nahoru Palec dolu

16

Re: Mangusta 65 0PEN

no já jsem kromě těchle dvou žádný jiný dostupný regl zatím nenašel.
Bohužel ani tyhle se již nevyrábí a Jeti za ně ani nemá náhradu.Což je celkem škoda.
Ikdyž na druhou stranu chápu že v dnešní době stejnosměrný motory asi nejsou to pravý.
Naštěstí se mi podařilo sehnat na modelbazaru na inzerát další JETI 600 NAVY a tak to mám zatím vyřešené.
Jes 60 zamíříly do šuplíku a uvidím co s nimi dál. Možná zkusím zkontaktovat výrobce.
Je to divný že ani jeden nefunguje.Nejlíp by bylo přejít na stříďáky a byl by pokoj.
Jenže se mi do toho zatím nechce.Motory jsou dá se říct nové, (ikdyž staršího data), stály celkem hodně peněz
a hlavně jsou již vystředěný s Jet pohony.

Share

Palec nahoru Palec dolu