1

Téma: Baterie

Zdravím, mám pro vás docela pro mě velký problém a to jaké baterie dát do Schnellboota. Pohon je 2 motory speed 280 pro li-polky i ni-xx. Co je horší je prostor pro baterky: buď 5 x 2,7cm mezi motory což by bylo ideální ale s takovou možností asi neuspěji a nebo v přídi poměrně neomezený prostor a nebo ještě v zádi 4x9cm a na výšku max 2,3mm. Pokud by byli v přídi nebo zádi, byl by problém s váhou. Teoreticky bych mohl mít i 3 baterie a po každé jízdě je měnit. Dostáváme se tedy k tomu že bych s nimi potřeboval odjet ideálně 3-4 soutěžní jízdy (trojúhelník). Děkuji za pomoc při řešení.

Má pomalu se rozrůstající flotila:
Dokončené: USS Fletcher destroyer (1/144), Schnellboot S-100 (1/35), DGzRS Hermann Marwede (1/72), ACL Honesty (1/100)
Rozestavěné: Smit Houston (1/200), HMCS Snowberry (1/72), Schnellboot S-100 (1/72), HMAS Armidale (1/50), Watergeus (1/40)

Share

Palec nahoru Palec dolu

2

Re: Baterie

Tome kolikačlánek  by to měl být u lixx?

Zkouším věci dělat jinak.I když si občas nas... do bot!

Share

Palec nahoru Palec dolu

3

Re: Baterie

a kolik žere celý systém  to bys měl změřit, jinak se bude blbě vybírat.... mám za to , že by se dalo jít cestou několika stejných jednočlánků rozstrkaných po podpalubí a spojených do servisního a nabíjecího bodu kdesi pod snímatelnou krytkou-třeba průlezem. To by pak nemusel být problém s vyvážením.

Zkouším věci dělat jinak.I když si občas nas... do bot!

Share

Palec nahoru Palec dolu

4

Re: Baterie

Nemám ponětí jak změřím odběr. Ten se hlavně bude měnit v závislosti na počasí, kor u takto malé lodi. Jinak výhoda je že budu sundavat celou palubu, tudiž se všude dostanu dobře, i kvůli nabíjení.

Má pomalu se rozrůstající flotila:
Dokončené: USS Fletcher destroyer (1/144), Schnellboot S-100 (1/35), DGzRS Hermann Marwede (1/72), ACL Honesty (1/100)
Rozestavěné: Smit Houston (1/200), HMCS Snowberry (1/72), Schnellboot S-100 (1/72), HMAS Armidale (1/50), Watergeus (1/40)

Share

Palec nahoru Palec dolu

5

Re: Baterie

odběr změříš ampérmetrem a stačí to i na vaně, prostě ampérmetr vřadíš mezi jakýkoli zdroj který má počet článků který uvažuješ použít v lodi(a muže klidně ležet na okraji vany) a hlavní napájecí bod v lodi. Při zapojení a chodu ve vaně ti ampérmetr ukáže hodnotu se kterou se dá už uvažovat dále, prozkoušej to ale i se zapnutými světly a za chodu serv i obou motorů naplno současně.
Na počasí se bude tato hodnota měnit minimálně ve vlnách voda hustotu tak moc u hladiny nemění takže odpory  vrtulí v ní se nemění také spíše se tím mění délka jízdy.
Hodnotu která ti naskočí na ampérmetru ber jako 2/3 odběru no a podle toho vol kapacitu zdroje do lodi.
tedy pokud ti ampérmetr ukáže odběr kolem 4A ber to tak že pro hodinovou jízdu bys měl mít kapacitu 6000mAh, nicméně trojůhelník se hodinu nejede takže se dá jít níže např pro 15minutovou jízdu na 1500mAh.
Tímto se řídím a zatím jsem na prázdné zdroje nikdy stát nezustal.
Nepsal jsi kolikačlánek chceš použít.

Zkouším věci dělat jinak.I když si občas nas... do bot!

Share

Palec nahoru Palec dolu

6

Re: Baterie

P.S. pro budoucí možné teoretické štouraly.......
je to moje rada z letité praxe nikoli dogma........ wink

Zkouším věci dělat jinak.I když si občas nas... do bot!

Share

Palec nahoru Palec dolu

7

Re: Baterie

Bohužel k ampérmetru se nedostanu, nešlo by to proto tedy alespoň teoreticky? Co se týče počtu článků, pokud se baterie vejde do lodě, nepotopí jí a nevyhoří je mi jedno jaká baterie to bude a kolik článků bude mít. Jak sám přiznávám, elektronika vždy byla a bude mou nejslabší stránkou v modelařině.

Má pomalu se rozrůstající flotila:
Dokončené: USS Fletcher destroyer (1/144), Schnellboot S-100 (1/35), DGzRS Hermann Marwede (1/72), ACL Honesty (1/100)
Rozestavěné: Smit Houston (1/200), HMCS Snowberry (1/72), Schnellboot S-100 (1/72), HMAS Armidale (1/50), Watergeus (1/40)

Share

Palec nahoru Palec dolu

8

Re: Baterie

Tome, 100Kč na jednoduchý multimetr snad najdeš. Bez měření se nedovíš nic. Bez voltmetru si nepořizuj Lipolky, bez ampérmetru nevíš, co se děje v pohonu. Nikdo po tobě nechce nějaké elektrické zázraky, ale změřit napětí a proud je naprostý základ a snad jste to brali i ve škole, ne?

Share

Palec nahoru Palec dolu

9

Re: Baterie

Poptám se a zkusím vyzjistit jak je to. A zřejmě brali (nebo to alespoň předpokládám na průmyslové škole) nicméně jsem asi usoudil že to je pro mě do budoucna nepodstatná informace.

Má pomalu se rozrůstající flotila:
Dokončené: USS Fletcher destroyer (1/144), Schnellboot S-100 (1/35), DGzRS Hermann Marwede (1/72), ACL Honesty (1/100)
Rozestavěné: Smit Houston (1/200), HMCS Snowberry (1/72), Schnellboot S-100 (1/72), HMAS Armidale (1/50), Watergeus (1/40)

Share

Palec nahoru Palec dolu

10

Re: Baterie

jen bacha na ty uplně levné multimetry jeden za stovku přinesl nedávno kamarád ...uplně novej jen s prvním vložením baterie...!!! prostě nešel..... důvod? Bratr čínan vložil opačně polaritu kontaktů do předlisovaných  komůrek pro špunty 9voltovky..... výsledek nyní se sice rozsvítí display leč měřící čip se nejspíše upekl takže neměří nic.
já koupil multimetr za cenu 300,- a jsem sním spokojen už 5 let.

Zkouším věci dělat jinak.I když si občas nas... do bot!

Share

Palec nahoru Palec dolu

11

Re: Baterie

Multimetr si určitě pořiď, moc to nestojí (ty obyčejné od 100 - 200 Kč) a měření také není složité a zvládne to i úplný laik. Prostě se na multimetru přepne, jaký údaj se chce měřit (obvykle volby napětí, proud a odpor, od každého několik rozsahů), napětí se měří paralelním připojením (svorky měřiče přiložit na místa mezi nimiž se měří napětí), proud sériovým zapojením (obvod se rozpojí a měřič se do něj zapojí). Konektory multimetru jsou označené, který je na plus (červená) a na minus (černá). Pro orientační změření parametrů pohonné jednotky modelu je to postačující a jednoduché. Vím akorát o jedné zásadnější potíži. Běžné multimetry mají proudový rozsah maximálně do 10 A, což sice u řady lodních modelů (menší, pomalejší, výtlačná plavba) bohatě postačuje, avšak řada lodních modelů (typicky rychlé, plující v kluzu) má odběr podstatně větší (desítky ampér). S měřením větších proudů je však praktický problém, údajně to umožňují až výrazně dražší profi měřicí přístroje. Výhodou může být pokud má někdo přístup k ampérmetru třeba ve škole či práci. U tvého modelu je to otázka, rychlý torpédový člun bude mít odběr jistě poněkud vyšší, na druhou stranu samozřejmě záleží na velikosti. Motory 280 si jistě nevezmou tolik co motory větší, ale těžko odhadovat. Při měření ve vaně (loď stojí) se naměří proud o něco větší, při plavbě se vlivem pohybu šroub odlehčí a odběr o něco klesne. Alespoň v případě výtlačných lodí. Jak je to u klouzavých přesně nevím, snad se tu někdo vyzná lépe.

Share

Palec nahoru +1 Palec dolu

12

Re: Baterie

osobně bych se ale přikláněl pro budoucí využití pořídit toto:
http://www.rc-foto.cz/produkt/hobbyking … umulatoru/
nebo levnější verzi co umí trošku méně ale pořád zvládá i vyšší proudy než multimetr:
http://rcmodelyaut.com/evolution-nx-91- … 61543.html

Zkouším věci dělat jinak.I když si občas nas... do bot!

Share

Palec nahoru Palec dolu

13

Re: Baterie

zadéj si do googlu    .....    baterie pro airsoft
např.     www.zbrane-airsoft.cz      ,    www.armymarket.cz    ,    www.army-airsoft.cz     
lipol, které se vyrábějí a používají jsou užší než se používají v RC modelech.
Také NiMH jsou jinak sestavené než pro RC.

Akumulátory,  kvůli rozločení těžiště,  budeš muset dát mezi motory a hřídele a případně přemístit RC přijímač , regulátory.

Share

Palec nahoru Palec dolu