1

Téma: Reálnost závodů

Jen tak jsem zkouknul video z posledního Protivanova,v modelářských soutěžích jsme my Češi slušný extrémisti :-) Nic ve zlým.
Přesně jak v rc trialu.
Trat nebo modely nad hranicí možností reálu.Tady to platí hlavně o tahaným jeřábu.
Modely lodí chceme,aby co nejvíc odpovídali skutečnosti,ale když se tahá jeřáb,na modelovost či maketovost se už vůbec nekouká.Už vidím,jak si někdo v reálu lajzne mít spuštěný závaží na háku lana jeřábu do vody ještě s vytočeným ramenem.Při soutěži to sice je adrenalin a výzva,ale co si o nás modelářích pak má pomyslet nějaký strejda či tatka,který se tim živí.
Beru to podle sebe,který sice má rád extrémy,hlavně v pohonu a výdrži modelů,ale taky,aby to nějak slušně a trochu reálně vypadalo.
Třeba v rc trialu,závody v Německu ME ,jezdí skoro nesmysl lehký terén,kde český trial závodníci se svými modely dostávají už před startem nějaký ohodnocení ohledně ztížení.Ted nevim,jak se tomu nadává.
Ale pořád jízda vypadá reálně a koukatelně.
Nešlo by se nad tim při tahání jeřábu či podobně trochu zamyslet ?
V lodích jsem trochu dávnější nováček,ale realističnost by se neměla opomíjet.
A nadávat mi můžete,jak chcete.Prd si z toho dělam smile

Nic neumim a s lodičkama jen blbnu

2

Re: Reálnost závodů

Nejdrive zkusit a potom mluvit. SH potvrdi, ze tenhle pristup razim porad. Takze jenom v kratkosti-ono to ma jisty smysl, ze jerab jede s vylozenym ramenem. Jezdit rovne a v sirokych brankach umi kdekdo, ale umet ovladat soulodi v omezenem prostoru a ve ztizenych podminkach, to je to prave orechove oc v TT kraci. Zkus a uvidis.
P.S. Do trialu nekecam, neb disciplinu neznam-jestli tedz rozumis, co jsem tim chtel rict :-)

MONAKO I, CARIBIC, RARACH, SC B2, SC B3, SMIT BISON
a potom už jenom letadla:
EXTRA 300S na 30ccm, FW 190 na 15ccm, SuperZoom na stříďák, ...... atd

Share

Palec nahoru −1 Palec dolu

3

Re: Reálnost závodů

jirkacbx napsal:

Jen tak jsem zkouknul video z posledního Protivanova,v modelářských soutěžích jsme my Češi slušný extrémisti :-)

Po první soutěži před vícero lety vyšla v již zaniklém periodiku reportáž, kde bylo napsáno, že trať vypadá jako rozfoukané smetiště. Myslím, že od těch dob český Tug Towing co do provedení tratí a vleků jenom vzkvétá. Limitem je jednak přeprava veškerých náležitostí z bodu A do bodu B, ale také dlouhodobé skladování. To pak člověk sleví i z té vizuální stránky (skladná bójka z PETky X metrový maják na skalisku...).

http://www.celysvet.cz/skin/smile/s6448.gifModře píšu v roli administrátora DF (od května 2010) a černě jako běžný uživatel.
                       S přátelským pozdravem ladous

4

Re: Reálnost závodů

sobe, myslím, že jsi Jirku nepochopil. Mu nejde o to, jestli je to lehké nebo těžké ( to tvé zkus to...) ale že úkoly, dráha, atd. začínají ztrácet kontakt s realitou skutečného přístavu. A to neohodnotíš tím, že si vemeš vysílačku na krk a začneš jezdit s remošem ale právě tím, že se koukneš na video, ohodnotí to nějaký návštěvník, co vysílač neměl v životě v ruce ale třeba dělá v přístavu.... atd.

Druhá otázka je, co je cílem TT v českém podání. Jestli realita, tak se obávám, že bude odmítnuta pro nudu - v reálu je to většinou dlouhé a pomalé tažení kanálem a pak přišťouchnutí k molu... smile .

Vtipné je ale srovnání s trialem, kdy se truck snaží vyškrábat na kopec přes deset balvanů, když by tam mohl dojet dokola po rovné cestě... to taky není zrovna srovnání s realitou.

A to, jestli dráha je smetiště PETek anebo realisticky vyhloubený přístav se zděným molem, funkčním zdymadlem a pasoucími se krávami na břehu není předmětem dotazu... tedy podle mě.

Share

Palec nahoru Palec dolu

5

Re: Reálnost závodů

msob : Ad trial.Chápu a respektuju.V extrémech ohledně modelů či závodů jsme Češi prostě unikát.Jak v autech,tak jinde. :-)
Tohle bylo jen jeden názor na REÁLNOST,nic jinýho.
Uvidm,až tu "nějakou" svou placku vezmu na závod,jak se s podmínkama popasuju.
A jako vždy,jezdím pro radost,ne na výsledek.

ladous : Skladná PETka jistě nikomu nikdy vadit nebude,pokud plní svoji funkčnost.Ale když z "nějaký" skály na břehu či na pontonu nepřirozeně trčí maják či jiná blbůstka,na vzhledu to moc nepřidá a taky to nevypadá pěkně.

A k tomu je to všechno,co jsem napsal předtím.Pokud je v Pravidlech TT napsáno,že lodě musí či by měly odpovídat modelům reálných lodí,měly by i tahací zbytečnosti tomu odpovídat.
A pokud je potřeba nějaký ztížení,stačí ponton více zatížit na jedný straně,což by šlo mezi dalšíma jízdama měnit,aby ponton jeřábu,třeba,nebyl tak čitelný z předchozího naučení.

Nic neumim a s lodičkama jen blbnu

6

Re: Reálnost závodů

SH : Děkuji za podporu.Tak nějak měl znít muj příspěvek.
Ale i případná nuda a vymýšlení objížděk či jinýho zakotvení,způsobu či nějakých objížděk na daný trati by nebylo od věci.
TT je vlastně takový trial pro lodě.Daný branky,co se MUSÍ project,ale každý je může project v různým pořadí.

Nic neumim a s lodičkama jen blbnu

7

Re: Reálnost závodů

připomínky dobré, zkusím to také nějak:

jirkacbx napsal:

msob : Ad trial.Chápu a respektuju.V extrémech ohledně modelů či závodů jsme Češi prostě unikát.Jak v autech,tak jinde. :-)
Tohle bylo jen jeden názor na REÁLNOST,nic jinýho.
Uvidm,až tu "nějakou" svou placku vezmu na závod,jak se s podmínkama popasuju.
A jako vždy,jezdím pro radost,ne na výsledek.

Vím, že to asi "nezaujatý divák u videa nerozliší, ale je potřeba se koukat na jednotlivé jízdy zvlášť. Na soutěži jsou jízdy "klasické" tedy, že taháš náklad z bodu A do bodu B, kde je opravdu snaha o maketovost (plavbu určitou trasou simulující průjezd přístavem či jinou plavební dráhou a přistání na místě určení), pak jsou zde ale krátké speciální jízdy, které mají představovat určitý manévr nebo činnost na moři občas vykonávanou. Zde je ale nutné respektovat limity, které máme jako modeláři. Dovedu si představit, že je nutné manévrovat s jeřábem na moři, který má vysunutý výložník a je potřeba jeho pozici "upravit". Je jasné, že takto nepojede z přístavu, ale že pojede "složený" na místě začne pracovat a pak s ním posunou. Zde je ale problém. V rámci objektivity soutěže tažený vlek nesmí být ovladatelný ze břehu, tzn. není možné vyjet s ním se složeným jeřábem, po projetí určitou trasou vysunout výložník, provést manévr, pak výložník složit a zase jet zpět. Proto to zjednodušení a cesta s vysunutým výložníkem.

jirkacbx napsal:

ladous : Skladná PETka jistě nikomu nikdy vadit nebude,pokud plní svoji funkčnost.Ale když z "nějaký" skály na břehu či na pontonu nepřirozeně trčí maják či jiná blbůstka,na vzhledu to moc nepřidá a taky to nevypadá pěkně.

samozřejmě se snažíme vylepšovat a přibližovat realitě. první překážky vypadali určitě jednoduše (i proto ten komentář o smetišti, byť byl zaujatý). modelářské kluby v zahraničí, které mají s touto disciplinou několik desítek let zkušeností mají velký náskok a obrovskou výhodu. nic nikam nepřeváží, protože ty vodní plochy kde jezdí jsou v jejich vlastnictví a tak mají vše na vodě celoročně a jen vylepšují a přestavují trať.
co se týká majáku, tak ty trčí právě na skalách, protože na ně mají upozornit, tzn. není to nic nepřirozeného, stačí se rozhlédnout např. na dovolené na Chorvatském prostředí.

jirkacbx napsal:

SH : Děkuji za podporu.Tak nějak měl znít muj příspěvek.
Ale i případná nuda a vymýšlení objížděk či jinýho zakotvení,způsobu či nějakých objížděk na daný trati by nebylo od věci.
TT je vlastně takový trial pro lodě.Daný branky,co se MUSÍ project,ale každý je může project v různým pořadí.

toto řešíme na každé soutěži a je dán soupis překážek, které jsme schopni sestavit (seznam materiálu, trubek, ohybů atd.) takže se nikomu meze nekladou a může takovou trať na soutěž navrhnout. naopak budeme rádi, když se zapojí i ostatní. již nyní na každou soutěž staví trať někdo jiný, aby nebyli všechny stejné jak tilkedromy v F1... takže pokud máš návrh na nějakou trať (pozir na omezení, že je potřeba na ní provozovat nejlépe 4 soulodí najednou atd.) tak ji pošli a určitě se na některé z příštích soutěží připraví...

to se týká i návrhu překážek, pokud někdo ví o "zajímavém manévru" který je převeditelný do modelového meřítka, tak pošlete návrh a určitě se tím budeme zabývat.

TT u nás prošlo obrovským vývojem a nikdo netvrdí, že je dokonalý nebo že už je hotovo. konstruktivní kritiku vítáme, ale neměla by být jen ve stylu "děláte to blbě", zvlášť od lidí, kteří to nikdy nejeli (nemyslím tebe, ale jsou tu na to jiní experti, kteří jen kritizují TT ale odvahu přijet s lodí nikdy neměli) ale pokud někdo řekne co je z jeho pohledu špatné a navrhne řešení nebo něco jiného, tak bude rozhodně vyslechnut...

http://unios.cmkos.cz/pics/smile.gif
NeJaToD team

Share

Palec nahoru Palec dolu

8

Re: Reálnost závodů

Presne jak pravi klasik:
Je to marny, je to marny, je to marny....

Kdyz kategorie RCEK bude kopirovat moznosti skutecnych vetronu, tak brzo skonci. Kdyz F5A budou kopirovat moznosti skutecnych letadel,tak brzo skonci. Koneckoncu i ten rc trial kdyz by kopiroval moznosti skutecnych aut, tak to bude o nicem. No a stejne je to i u TT-jakmile by to zacalo striktne kopirovat skutecne TT, tak to bude nuda a brzy to skonci. Ono kdyby meli skutecni piloti hodnotit nektere manevry modelu letadel nebo vrtulniku, tak by asi rychle ty modelarske discipliny skoncily.
No a nakonec - co maketari... copak makety odpovidaji striktne skutecnosti? Ani omylem! Ani jeden model neodpovida skutecnosti. O NAVIGA trianglu pomlcim... to je nepochybne standardni manevr kazde lode :-)

A fakt k tomu nema cenu nic jineho dodavat...
Pekny den

MONAKO I, CARIBIC, RARACH, SC B2, SC B3, SMIT BISON
a potom už jenom letadla:
EXTRA 300S na 30ccm, FW 190 na 15ccm, SuperZoom na stříďák, ...... atd

Share

Palec nahoru +1 Palec dolu

9

Re: Reálnost závodů

no jako člověk co několikrát zkusil i ten truck trial (neoficielní-tedy bez rozhodčích a dřevěných branek z latí zato s reálnými stromy a skalami.....) v 1:1 tatrou 813 si dovolím poznamenat že to škrábání se přes balvany v modelovém provedení je  občas slabý odvárek......,
ale co do koukatelnosti a jako nejezdiči TT se mi také nelíbí nemaketovost ať už lodí či  vleků.  Co se týče cukatůry  remošů  je to asi to co mě od TT odrazuje .

Zkouším věci dělat jinak.I když si občas nas... do bot!

Share

Palec nahoru 0 Palec dolu

10

Re: Reálnost závodů

P.S.  nechápu proč v pravidlech není vymezeno že vlek  nesmí mít ovládané prvky pohonu a řízení , tím by se ten jeřáb  dal zprovoznit  bez konfliktů s pravidly.

Zkouším věci dělat jinak.I když si občas nas... do bot!

Share

Palec nahoru Palec dolu

11

Re: Reálnost závodů

petr hájek napsal:

P.S.  nechápu proč v pravidlech není vymezeno že vlek  nesmí mít ovládané prvky pohonu a řízení , tím by se ten jeřáb  dal zprovoznit  bez konfliktů s pravidly.

toto v pravidlech samozřejmě je. je tam, že vlek nesmí být nijak ovládaný na dálku. nikdy se nepovede nastavit na dálku přesně stejně pro všechny, takže je jednodušší to nastavit na začátku pro všechny stejně.

PS: nevím proč vám vadí manévry v TT. 3D akrobacie vrtulníků kdy rotorem sekají trávu je také dle reálu?

PPS:ufone, každý to jezdí podle svých schopností a dovedností. někdo autem jezdí brzda-plyn, jiný plynule, někdo jezdí trasu Praha - Uhlířská Lhota hodinu, jiný půl... Máš možnost stejně jako ostatní ukázat mistrovskou pilotáž při soutěži, v časovém limitu bez cukatůry. Ale jak jsem psal již dříve:

ivvo napsal:

jsou tu na to jiní experti, kteří jen kritizují TT ale odvahu přijet s lodí nikdy neměli...

a zatím se chytili dva z nich, uvidíme kdy se přidají další...

http://unios.cmkos.cz/pics/smile.gif
NeJaToD team

Share

Palec nahoru Palec dolu

12

Re: Reálnost závodů

Ivvo napsal:

... ale pokud někdo řekne co je z jeho pohledu špatné a navrhne řešení nebo něco jiného, tak bude rozhodně vyslechnut...

pár lidí to zkusilo a byli zprdnuti.... viz tvé příspěvky.   ... takové přátelské pošťouchnutí,že?  wink

Share

Palec nahoru −1 Palec dolu

13

Re: Reálnost závodů

SH napsal:
Ivvo napsal:

... ale pokud někdo řekne co je z jeho pohledu špatné a navrhne řešení nebo něco jiného, tak bude rozhodně vyslechnut...

pár lidí to zkusilo a byli zprdnuti.... viz tvé příspěvky.   ... takové přátelské pošťouchnutí,že?  wink

to je tvůj dojem. neviděl jsem jediný reálný návrh na změnu toho co je "špatně". zatím jsme slyšeli, že"

1. remorkéry neodpovídají skutečnosti - to řeší pravidla a hodně lidí potvrdí, že některé lodě nebyli na start vpuštěny pro nedodržení pravidel (zde bych podotknul, že na jednu stranu chcete po nás přiblížení realitě, ale na druhou stranu kritizujete, že nechceme na startu lodě s pohony, které se u skutečných remorkérů nevyskytují nebo nechceme laserová poziční světla, která pomohou ukázat jak daleko je boje od lodi, aby se usnadnil průjezd - neprotiřečíte si trochu?)

2. vleky neodpovídají skutečnosti - soutěže TT pořádají lidé, kteří k tomu mají chuť a nemají ničí podporu, takže vše dělají ve svém volném čase. nové vleky a překážky se staví každý rok, bohužel volného času moc není, takže jak jsem psal, není to nic hotového a stále pracujeme na zlepšení.

3. stížnousti na nereálnost manévrů - neviděl jsem tu žádný návrh na nové manévry, které by byly "blíže" realitě a byli převeditelné do měřítek modelů a byly dostatečně atraktivní.

nikdo z vás zde nenapsal žádný návrh který by šel použít při soutěži TT. čím vám tyto soutěže tak leží v krku? že je dělají lidi, jen tak protože je to baví a nemusí být v žádném KLOM? že tam každý rok jezdí více lidí a lodí?

http://unios.cmkos.cz/pics/smile.gif
NeJaToD team

Share

Palec nahoru +1 Palec dolu

14

Re: Reálnost závodů

Za týden se v Příbrami koná Tug Towing Workshop 2013, kde bude dostatečná příležitost si vše osahat a vyzkoušet různé inovace:
http://www.tugtowing.cz/?p=3662

Poprat se tam můžete také, jen se neperte tady ;-).

Díky.

http://www.celysvet.cz/skin/smile/s6448.gifModře píšu v roli administrátora DF (od května 2010) a černě jako běžný uživatel.
                       S přátelským pozdravem ladous

15

Re: Reálnost závodů

ladousi nedramatizuj, čekal jsem kdy se tu objevíš... nikdo se tu nepere...

http://unios.cmkos.cz/pics/smile.gif
NeJaToD team

Share

Palec nahoru Palec dolu

16

Re: Reálnost závodů

Dobrý den,
nemluvme Těm, co jezdí TT do toho. Je to " soukromá kategorie", kterou může jezdit kdokoliv a musí dodržet stanovená pravidla na kterých se dohodli.
Bohužel lodní modeláři v zahraničí mají velkou výhodu ....vodní plochu prakticky v každém městském parku, a né jak u nás 5 km  za městem.
Kluby TT v Anglii jsou úplná jiná samostatná kategorie. Klub má svoje jezírko ...vodní bazén. A jeho aktivity mi spíše připomínají stavby železničního modelářství, kde si u břehu  vybudují do detailů propracovaný přístav ( vlakové depo, seřadiště ) , a pak někde do prostoru vyboduji 2-3 ostrůvky, některý s majákem a pár metrů plavební koridor -vodní kanál. Případně rozmístí bojky pro ztížení plavby modelů. Zázemí mají pár metrů od vody.
Pak si vytáhnou svoje modely a prohánějí se a mají zabavu, když se kamarádi netrefí do půl metrového plavebního koridoru.
Tak co je atraktivnější?
Když si TT

Share

Palec nahoru Palec dolu

17

Re: Reálnost závodů

Omlouvám se, nějak jsem to odeslal. dokončím co jsem začal.
Tak co je atraktivnější?
Když si TT-káři dovezou za město 2 přívěsy materiálu a dva dny staví komplikované..slalomové tratě ( i kyž ve skutečnosti nereálné) a mají zábavu a potěšení a nebo anglická varianta ?
Porovnávat něco neporovnatelné TT s automodely triálu. (metrový balvan nahradí  10 cm kámen , z písku se stane štěrk)
Bohužel voda má pořád stéjnou hustotu, proto to houpání a cukání modelu.
Mně osobně se třeba nebude líbit, až se na videu ze soutěží  TT objeví Fairmont Alpine. Je to mořský remorkér...měl by odněkud dotáhnout loď před přístav a tam se ji ujmou přístavní remorkéry, ale co nadělám pravidla , která TT-kaři mají jsou jejich !!!! a proto je akceptuji a nevrtám jim do nich. A K tomu pontonu s jeřábem s natočeným výložníkem ...až na ten hák ve vodě neřešil bych ...
TT-kaři ať se vám daří ....fandím

Ať Vaše lodě plují

Share

Palec nahoru Palec dolu

18

Re: Reálnost závodů

TT čko ...mno ...poslední dobou je to lepší než to bylo a dřív to bylo super ale nyní to stojí za starou Belu....
Kolik lidí, tolik názorů !
Ale - začnu jinak.
Nejdůležitější - nejsou to tratě, lodě, vleky ...to jsou lidi ....
A od toho se to vše odvíjí -
Budou li lidi schopní sehnat jezírko kdy bude moci býti stálá trať, tak proč nemít jednu stacionerní a "maketovou a krásnou" a pak třeba výjezdní, trubkovou ...

Lodě a pravidla ...nezáleží na lodích, záleží na lidech ...a protože jsme chtěli (my taky lidi) aby "to" (lodě) k něčemu alespoň trochu vypadalo, jsou pravidla jaký jsou ...v podstatě nás jezdí pár a s léty je zjištěno že to nemá cenu řešit ...proč taky ...

Lodě a jejich  předlohy ....proč vyloučit toho, komu se líbí říční remoš, mořský remoš, červený remoš, s dýzou, bez dýzy, 1:25 a nebo 1:15? Je nás už takhle jako šafránu ....časem se stejně ukazuje že to je kolem a kolem tý 25 ....

Vleky ....jaký si to uděláš, takový to máš .....většina z nás je vděčna těm, co nějaký vlek vyrobili a vozí ho sebou ....

Tratě, realita, absurdita,maketovost a kosmický výzkum......je to o lidech ...... nepřenosná zkušenost je taková, že i na maketové trati s maketovou lodí to občas maketový kapitán nemaketově pošpatní a dostane páčkoběs a z makety je nemaketa ...čím netvrdím, že by stávající TTčkové remoše nemohli být "maketovější ..mohli a je škoda že nejsou ...osobně preferuji "polomaketu postavenou tak, aby věcí co může tažné lano utrhnout bylo co nejméně nebo nemaketově zmenšeny, schovány ....
    překážky a průplavy a pod ...vše vyplynulo z vývoje .....jo ...vše se dá projet a je to trial na vodě ...jinak by to byla nuda ...možná by to bavilo rok ...
    tratě co se podobají realu - snaha byla (ostrůvky, majáky, návrh na modulové molo a pod ...)  nenašel se nikdo z nás, kdo by to udělal a nebo přesvětšil nekoho aby to udělal a nebo, aby to zaplatil a dal udělat ....
   kosmický výzkum  - co dál ...jsou samozřejmě různé "lobby" a směry ...ještě těžší vleky, ještě lehčí vleky, složité tratě, nesložité ......co páčkař, to názor ....je to o lidech, penězích a čase ...ne nutně v tomto pořadí ...

A trochu vážně ...přijeďte na jakékoli TT ....vyzkoušejte a vneste svůj díl, svoji loď, svoji práci, své nápady, svůj humor, svoji láhev (co se stane naší) , svůj ČAS ....a ono se ukáže ....a jediná podmínka účasti z tohoto je ten ....čas ....

někteří lidé už TT nejezdí, někteří se vrátili, někteří začali a někteří teprve začnou ....to je život

Optimismus je jen nedostatek informací...aneb zabij bobra, zachráníš strom....

Share

Palec nahoru +4 Palec dolu

19

Re: Reálnost závodů

,,tratě co se podobají realu - snaha byla (ostrůvky, majáky, návrh na modulové molo a pod ...)  nenašel se nikdo z nás, kdo by to udělal a nebo přesvětšil nekoho aby to udělal a nebo, aby to zaplatil a dal udělat ....,,

k modelovému molu:
je to už zhruba 2 ročky co se mě bylo dotazováno jak z čeho a podobně na něj spáchat stavby aby to trošku vypadalo a dalo se to složit do placata .... radil jsem a dokonce se nijak nevzpíral  z dodaného komůrkového plastu je  spáchat za peníz realistickýa sponzorsky dotovaný   leč jaksi další komunikace žádná.....poslední můj odkaz byl na ty desky  a psal jsem , že pokud to nespěchá  večery bych na to vyšetřil- tehdy - dnes nevím ale pokud to bude za peníze nebráním se jakémukoli modelu a jeho výrobě.....živí mě to.

Zkouším věci dělat jinak.I když si občas nas... do bot!

Share

Palec nahoru Palec dolu

20

Re: Reálnost závodů

Sakra,to jsem zase rozvířil nechtěně stojaté vody a letité skrývané vášně.
Což jsem předem neplánoval.
Tímto omluva všem.
Nejlépe to pochopil asi burun

A K tomu pontonu s jeřábem s natočeným výložníkem ...až na ten hák ve vodě neřešil bych ...

Je jasný,že každýmu se líbí jiná lod,letadlo,auto,ponorka,kamion,nakladač atd,atd.
Modely nikdy nemůžou být stejný jako předlohy,pak by to opravdu byla nuda.
A proto děláme,co děláme.

Šlo mi opravdu jen o ten hák ve vodě.

Nic neumim a s lodičkama jen blbnu

21

Re: Reálnost závodů

no ve vodě ...ve vodě být musí bo jinak kmitá a je skoro nemožný provésti břemeno překážkou ... :-)
vyzkoušeno prakticky ....:-)

Petře , však píšu že je to o lidech ....o mě, o tobě, o jiných ...tady by se dalo říct že lenost zvítězila nad hmotou ....a to odpovědně říkám že mám oboje - jsem hmotný a líný :-)

Optimismus je jen nedostatek informací...aneb zabij bobra, zachráníš strom....

Share

Palec nahoru +1 Palec dolu

22

Re: Reálnost závodů

i já .......

Zkouším věci dělat jinak.I když si občas nas... do bot!

Share

Palec nahoru Palec dolu

23

Re: Reálnost závodů

Jen tak mimochodem - o víkendu se jezdilo na Proseku - a jen se optám znalých a vědoucích...
je soulodí tažný remoš - lano - vlečná vana/vany - napevno přivázaný tlačák reálné, nebo jde o výmysl pořadatelů???

:-)

Pěkný den přeju

MONAKO I, CARIBIC, RARACH, SC B2, SC B3, SMIT BISON
a potom už jenom letadla:
EXTRA 300S na 30ccm, FW 190 na 15ccm, SuperZoom na stříďák, ...... atd

Share

Palec nahoru Palec dolu

24

Re: Reálnost závodů

muže být reálné pokud ten tažný remoš je říční typ.....

Zkouším věci dělat jinak.I když si občas nas... do bot!

Share

Palec nahoru Palec dolu

25

Re: Reálnost závodů

To co jsme zkoušeli na Proseku je samozřejmě možné. Místo springoše se obvykle používá traktor nebo zadokolesový remorkér Beskydy. Traktor M1 je také v plánu, v měřítku 1:25 bude dlouhý kolem 67cm, Beskydy bych si taky rád postavil, bohužel v 1:25 mají něco kolem 2,4 metru.

To co jsme předváděli na Proseku odpovídá realitě jen v tom, že se jezdí s maketami v měřítku 1:25. Trať je mimo, protože reálná loď na tak malém prostoru nemanévruje (proč taky) - význam je někam dojet, např. do Hamburku 640km (v měřítku 1:25 je to 25km). Výtlak odpovídá realitě 100kg cca. 1500tun. Remorkéry musejí být silnější, protože v reálu funguje hydrodynamika lépe. O mém remorkéru TR-8 jsem zjišťoval spoustu informací a kapitán, co na té lodi jezdil (TR-9 - nyní EVD RIO-1) mi říkal jaké s ní budu mít problémy - přesně ty problémy také mám.

Jezdil jsem i na tekoucím potoku i na řece. Zatím na Rokytce a na Nežárce. Je to paráda. Bohužel stavět tam trať není úplně jednoduché. Zážitek z jízdy je nepopsatelný.

Pokud si mohu dloubnout do trialu. Jednou si doufám postavím tatrovku sklápěč (TATRA T 815 - 290S8T 42.300.8x8.1/331) v měřítku 1:13,5 od PepaD s výkyvnými polonápravami. Když se podívám na některá RC auta, která jsou extrémě odpružena, aby vyjela (skoro se vyšplhala) na kameny, které by ve skutečnosti reálná auta ani nevyjela, tak moc nerozumím tomu proč tato debata vůbec vznikla.

Jak psal RomanT, moc lidí, kteří mají vleky a chtějí je na závody vozit není.