1

Téma: Springer cup 2010

Ahoj, mám několik poznámek k akci Písek a SC pohárku....
Pár osobních a VYZKOUŠENÝCH :
Springer- stačí na blbnutí opravdu se 400 s převodem, nepřetěžovat! (při silném motoru se stává ponorkou-ahoj IWO), když je moc lehký, může vám ho kolega i převrátit (jako toho našeho převrátil při blbnutí Cab)
ale když máte řádně PŘIDĚLANOU nástavbu,(třeba i šroubem, nejen nasunutou na límci) není problém, ani kapka, jediná škoda byla panenka kormidelnice která se stala mořskou vílou v Otrokovicích.
Počítat s nárazy! Hlavně ze začátku se kolizím a nárazům nevyhnete! Jak o soupeře tak třeba o vanu....takže vše upevnit! (baterky, přijímače etc...)
Fotbal jsme vyzkošeli s Láďou, jak s míčkem tak s petkou bez tykadel, jde to, dost to tlačené uhýbá, ale dá se. Poznatky- když je vítr, je míč rychlejší...když je v petce moc vody, springoš jí přejede, místo aby jí tlačil.....
přetlačování- vyzkoušeno s Edou na středečním setkání, jde to, největší problém je se "trefit" do sebe....

uvázaná vana-v pohodě, pokud jsou zatáčky plynulé a necouvá se( což nehrozí, že?? :-)).......

neuvázaná vana - já si to zkusil, dodnes se mi o tom zdá, nejen že jsem nemohl trefit vanu zezadu, navíc to nejde zpomalit, když uberete, vana jede dál, což se zdá pozorovateli logické, nikoli však páčkaři, o kloudném zatočení nemluvě.

Zkusím přijet a podpořit Píseckou akci, neb Springoš se sice ošklivá loď ale má mnohostrané použití, tlačení, tahání, cena.....pro začátečníka idealní loď, neb se dá opravdu pořídit za minimální náklady, navíc slušně jede, je dobře ovladatelná,skladná, je škoda její potencial nevyužít. 
Myslím že pokud to nemáte do Písku daleko, vyplatí se přijet......

Optimismus je jen nedostatek informací...aneb zabij bobra, zachráníš strom....

Share

Palec nahoru Palec dolu

2

Re: Springer cup 2010

koukam ze na me vzpominas rad cool

letosni zimni prestavbe, (pridal jsem dalsi motor big_smile ) jsem zjistil ze zavada nebyla v prilis silnem pohonu, ale ve spatnem sklonu hridele, takze pri vetsich otackach se zacala norit prid a jak se dostala voda na palubu, jel jsem jak ponorka s periskopem... (zde jsem zase mohl ocenit dokonale utesneni paluby a nastaveb, protoze po ubrani se vratil zpet na hladinu a uvnitr nebyla zadna voda...)

nyni po predelani se jiz prid do vody nenori a tak uz jako ponorka neplave tongue

http://unios.cmkos.cz/pics/smile.gif
NeJaToD team

Share

Palec nahoru Palec dolu

3

Re: Springer cup 2010

Chtěl jsem jen dát příklad- věděl jsem že se neurazíš :-)
Jinak jsem moc rád že jsi popsal příčinu, důsledek i následné odstranění.

Optimismus je jen nedostatek informací...aneb zabij bobra, zachráníš strom....

Share

Palec nahoru Palec dolu

4

Re: Springer cup 2010

V zahraničí tu neuvázanou vanu Springer objíždí ze všech stran, jak se mu to hodí. Představuju si nějaký plovoucí ponton přibližně čtvercových rozměrů o délce strany cca 40 cm a manipulací do 10 metrů od břehu. Prostrkalo by se to skrz pár branek a hurá do přístavu.

Samozřejmě, že podle počtu zájemců lze operativně přidat či odebrat překážky.

http://www.celysvet.cz/skin/smile/s6448.gifModře píšu v roli administrátora DF (od května 2010) a černě jako běžný uživatel.
                       S přátelským pozdravem ladous

5

Re: Springer cup 2010

Ivvo napsal:

koukam ze na me vzpominas rad cool

letosni zimni prestavbe, (pridal jsem dalsi motor big_smile ) jsem zjistil ze zavada nebyla v prilis silnem pohonu, ale ve spatnem sklonu hridele, takze pri vetsich otackach se zacala norit prid a jak se dostala voda na palubu, jel jsem jak ponorka s periskopem... (zde jsem zase mohl ocenit dokonale utesneni paluby a nastaveb, protoze po ubrani se vratil zpet na hladinu a uvnitr nebyla zadna voda...)

nyni po predelani se jiz prid do vody nenori a tak uz jako ponorka neplave tongue

Dobrý den,
také stavím springer na TT. Zrovna řeším v jakém sklonu zalepit hřídele, tak se Vás chci zeptat, jak jste je měl vůči vodorysce skloněné Vy, když se loď nořila a jak je máte teď? Případně co jiného jste předělal, aby se nenořila příď? Uvažoval jsem, že ja dám rovnoběžně s vodoryskou, místo v trupu by na to bylo, to už jsem měřil. Ale raději se napřed zeptám, abych neměl také ponorku :-)

6

Re: Springer cup 2010

Abych řekl pravdu tak sklon nevím. Motor jsem dal co nejníže šel (použil jsem kompakt hřídele) a šrouby zase co nejvýše šli (jsou tam mnou dělané 40mm dýzy).

Při prvních jízdách nebyl na vině asi jen sklon hřídele (původně byl podle laserem vypáleného kýlu který jsem dostal od Pepy s trupem ale i příliš dopředu posunuté těžiště. Navíc na palubě nebyl žádný bort ani jiné lemy kolem paluby, takže loď seděla nízko nad hladinou a první vlna přes příď způsobila její zanoření.

Nyní mám těžíště posunuté více vzadu (paluba na přídi je výše než na zádi, bort kolem lodi cca 2cm a na při přídi cca 4cm skloněný dopředu). Občas při plném výkonu jde sice vlna přes příď ale jen při větším větru.

Pokus se dát hřídele pokud možno rovnoběžně s palubou... Pokud to nejde, dá se to částečně dohnat posunem těžiště.

http://unios.cmkos.cz/pics/smile.gif
NeJaToD team

Share

Palec nahoru Palec dolu