Pokračujeme nástrekom trupu ...
Po nastriekaní a vybrúsení dvojzložkového plniča bol trup streknutý základovou šedou farbou v sprayi a zľahka prebrúsený jemným "vodným" brúsnym papierom ( 1500) .
Na finálnu povrchovú úpravu trupu som použil akrylové rýchloschnúce autolaky (spray).
Odporúča sa začať od najsvetlejšej farby, takže ako prvá bola nastriekaná biela farba ozdobného pruhu na borte. Tu nebolo treba ešte nič maskovať .
Následne bola biela farba na borte zakrytá maskovacou páskou a nastriekaná zelená farba vodorysky. Na fotke sú už masky odstránené.

Vodoryska ( aj okrasný biely pruh na borte) bola vymaskovaná maskovacou páskou Tamyia potrebnej šírky ( narezanej na rezacej podložke) a bolo možné nastriekať červenú farbu pod čiarou ponoru.

Ako posledná bola nastriekaná matná čierna farba. Časť trupu pod čiarou ponoru stačilo zakryť páskou a a starými novinami ( od masky vodorysky smerom dole), potom spray a je to
.
Na fotke je odmaskovaný nastriekaný trup.

Záverom len pár tipov, ktoré sa mi pri striekaní farieb osvedčili:
- Ak chcem dosiahnuť kvalitný ostrý ( a nepodtečený) prechod medzi dvomi farbami, používam maskovaciu pásku Tamyia (dostať v modelárstvach). Žiadna iná dostupná páska, a to som ich odskúšal fakt dosť , nie je tak kvalitná. Je tenká, takže nerobí veľkú "hranu" medzi farbami. Dobre drží na povrchu ( nepodteká) a súčasne sa dáva ľahko dole , takže nestrhne farbu.
Dokonca je do istej miery opakovateľne použiteľná.
- Na ostatné maskovanie používam obyčajnú maliarskú krepovú pásku, noviny a igelitovú fóliu ( tašky z obchodov ). Dobrá je mikrotenová zakrývacia maliarska fólia s lepiacou páskou na kraji ( na okná a pod) , ktorú dostať v maliarských potrebách.
- Po trpkých skúsenostiach sa už radšej nespolieham, že spray " sa tam predsa nedostane". Takže maskujem všetky finálne nalakované časti trupu ozaj dôsledne. Aerosol farby prenikne ozaj všade , kde mu dôkladne nezahatáme cestu.
- maskovaciu pásku sa snažím odstrániť čo najskôr po nástreku, tzn. keď farba tzv. zavadne.
Malo by to zabezpečiť kvalitnejší prechod farieb, bez vytrhnutých čiastočiek laku z "hrany".
- používam spraye rovnakého typu. V prípade pochybností odporúčam vyskúšať vzájomným prelakovaním, či sa farby rôznej značky a druhu navzájom "znášajú". Odstraňovanie "skrabateného" povrchu nepatrí k mojím obľúbeným kratochvílam.
- drobné diely prípadne farebné doplnky striekam airbrushom syntetickými plastikárskymi farbmi ( Humbrol, Revell). Pozor ! Akrylové autospraye fieto farby väčšinou napádajú, takže neodporúčam ich ďalšie prelakovávanie spraymi ( alebo najprv odskúšať).
- autolaky v sprayi sú zväčša lesklé. Polomatný alebo matný povrch na "tvarovo jednoduchých plochách" sa dá dosiahnuť napríklad aj prebrúsením jemnou oceľovou brúsnou vatou (použil som na trup Klimeka). Ďalľšou možnosťou je samozrejme prelakovanie matným lakom, ale ja sa mu snažím vyhnúť ...
- finalny nástrek farbami je praktické robiť na farebne zjednotený povrch. Osobitne pri svetlých odtieňoch ( biela, žltá, béžová) je výhodné nastriekať model svetlou základovou farbou ( šedá , biela)
PeterP