1

Téma: SolidWorks

Jako student průmyslové školy mám přístup ke studenské verzy programu SolidWorks, proto jsem se rozhodl vymodelovat model lodi Monako I
zde jsou screeny:

http://img5.imgup.eu/1m3n.tmb.pnghttp://img6.imgup.eu/2yp1.tmb.pnghttp://img3.imgup.eu/3apz.tmb.pnghttp://img7.imgup.eu/41yk.tmb.pnghttp://img8.imgup.eu/545p.tmb.png
http://img10.imgup.eu/6sq5.tmb.pnghttp://img0.imgup.eu/77tl.tmb.pnghttp://img2.imgup.eu/8tqm.tmb.pnghttp://img4.imgup.eu/987m.tmb.pnghttp://img5.imgup.eu/10qg5.tmb.png

Share

Palec nahoru Palec dolu

2

Re: SolidWorks

Doufám, že se s tím zúčastníš nějakých školních soutěží typu SOČ a až posbíráš ceny, tak můžeš dorazit s hotovým modelem na nějakou akci ;-).

http://www.celysvet.cz/skin/smile/s6448.gifModře píšu v roli administrátora DF (od května 2010) a černě jako běžný uživatel.
                       S přátelským pozdravem ladous

3

Re: SolidWorks

Když někdo umí, tak umí. big_smile

K tomuhle se nikdy nedohrabu, krásná práce.

Zachovejte paniku :-)

4

Re: SolidWorks

sakra, to je ale vazne hezky, gratuluju. navic mas i vkus na vybrani dobre predohy na kresleni tongue  to bych taky chtel umet, jeste to prohnat nejakym CAM a pul prace je hotovo. teda pokud mas pristup i ke CAMu

kazdy dobry skutek musi byt po zasluze potrestan

Share

Palec nahoru Palec dolu

5

Re: SolidWorks

Toto už chce len 3D tlačiareň...

6

Re: SolidWorks

jen technicko-konstrukční poznámka - páky na kortovkách máš opačně, mají směřovat ven, tedy ve stejném směru jako příslušná polovina páky na servu. Tak jak to máš je ten pákový mechanismus do "Z" což způsobuje nelinaritu přenosu polohy serva (kprtovky (kormidla) nebudou při otáčení vždy rovnoběžné), a v určitých poměrech délek se takovýto mechanizmus v koncových polohách rád vzpříčí.

Share

Palec nahoru Palec dolu

7

Re: SolidWorks

SH napsal:

jen technicko-konstrukční poznámka - páky na kortovkách máš opačně, mají směřovat ven, tedy ve stejném směru jako příslušná polovina páky na servu. Tak jak to máš je ten pákový mechanismus do "Z" což způsobuje nelinaritu přenosu polohy serva (kprtovky (kormidla) nebudou při otáčení vždy rovnoběžné), a v určitých poměrech délek se takovýto mechanizmus v koncových polohách rád vzpříčí.

No, mám to v Monaku přesně tak (viz http://mallat.cz/admirante/original/P2100071.JPG) a nic se nepříčí. Jak jsem rychle teď hledal, nejsem sám (viz: http://picasaweb.google.com/jiri.petrek … 4826034642).
Možná je to blbost, ale pokud se vnější kortovka natáčí více, než vnitřní, tak mě to připadá jako výhoda (fotku svého nemám, ale myslím to takhle: http://picasaweb.google.com/jiri.petrek … 6382269570).

Zachovejte paniku :-)

8

Re: SolidWorks

Nie je absolútne žiaden dôvod na to, aby sa v nakreslenom prepojení serva a kormidiel vyskytla akákoľvek
porucha z dôvodu geometrie.

Share

Palec nahoru Palec dolu

9

Re: SolidWorks

Jaroj, Tujano:  že to tak všichni dělají neznamená že je to dobře.

- myslíš, že pokud kormidla (u kortovek je to sporné..) nebudou rovnoběžná nebudou narůstat hydraulické odpory - zavírající se kanál za šrouby?
- možnost poruchy z důvodů geometrie rychle narůstá se zkracující se vzdáleností servo kormidlo a vzrůstající roztečí kormidel a případnou nestejnou délkou pák.

Share

Palec nahoru Palec dolu

10

Re: SolidWorks

jaroj napsal:
SH napsal:

jen technicko-konstrukční poznámka - páky na kortovkách máš opačně, mají směřovat ven, tedy ve stejném směru jako příslušná polovina páky na servu. Tak jak to máš je ten pákový mechanismus do "Z" což způsobuje nelinaritu přenosu polohy serva (kprtovky (kormidla) nebudou při otáčení vždy rovnoběžné), a v určitých poměrech délek se takovýto mechanizmus v koncových polohách rád vzpříčí.

No, mám to v Monaku přesně tak (viz http://mallat.cz/admirante/original/P2100071.JPG) a nic se nepříčí. Jak jsem rychle teď hledal, nejsem sám (viz: http://picasaweb.google.com/jiri.petrek … 4826034642).
Možná je to blbost, ale pokud se vnější kortovka natáčí více, než vnitřní, tak mě to připadá jako výhoda (fotku svého nemám, ale myslím to takhle: http://picasaweb.google.com/jiri.petrek … 6382269570).

u prvního odkazu to projde, u druhého Ti zaručuji vzpříčení pokud si vypneš dřív Tx a máš Rx bez umlčovače šumu, tedy při vypnutí Rx pošle na servo zmatek a to zajede za roh.
a u třetího dodám jen to, že vyzkoušej si stav kdy trysky budou vždy rovnoběžné. Myslím si, že změny chování při plném rejdu poznáš...

Share

Palec nahoru Palec dolu

11

Re: SolidWorks

SH napsal:

jen technicko-konstrukční poznámka - páky na kortovkách máš opačně, mají směřovat ven, tedy ve stejném směru jako příslušná polovina páky na servu. Tak jak to máš je ten pákový mechanismus do "Z" což způsobuje nelinaritu přenosu polohy serva (kprtovky (kormidla) nebudou při otáčení vždy rovnoběžné), a v určitých poměrech délek se takovýto mechanizmus v koncových polohách rád vzpříčí.

Ano vím o tom, ale netušil jsem, že by to mohlo dělat problémy.

http://img7.imgup.eu/obr1.tmb.pnghttp://img8.imgup.eu/obr2.tmb.png

Myslím, že výhoda to není. Vnější se nenatočí více, ale vnitřní se natočí méně než by mohla.

Jsem rád, že se vám to líbí.

Share

Palec nahoru Palec dolu

12

Re: SolidWorks

teda ne že by mi to rvalo žíly ale říká vám něco geometrie přední nápravy u auta???
tam totiž a u lodí je to stejné kolo-kormidlo na vnějšku zatáčky jede po větším poloměru tudíž by mělo mít i menší výchylku jinak je to u auta o smyku a opotřebení součástí nápravy a u lodě o tření a hydrodynamice a to včetně toho jak se míchají proudy z obou kortovek či šroubů.

Zkouším věci dělat jinak.I když si občas nas... do bot!

Share

Palec nahoru Palec dolu

13

Re: SolidWorks

SH napsal:

Jaroj, Tujano:

- myslíš, že pokud kormidla (u kortovek je to sporné..) nebudou rovnoběžná nebudou narůstat hydraulické odpory - zavírající se kanál za šrouby?

Existuje aj riešenie, keď kormidlá pri zatáčaní schválne nie sú rovnobežné a podstatne to vylepšuje jazdu v zátačke - Lürssen effect

Share

Palec nahoru Palec dolu