26

Re: ACL Honesty

Máš to Tome hezky postavené, všechna čest!
Co mi ale nedá, abych to neokomentoval, je ta otevřená "ládovna". Na oko je to samozřejmě působivé, ale v reálu by loď s otevřenou ládovnou nesměla vyplout na moře.
Tím samozřejmě nechci popírat to, co jsem napsal na začátku: dobrá práce!
Zdenek

Share

Palec nahoru Palec dolu

27

Re: ACL Honesty

Parádní práce, všechna čest. Sám bych model v takové kvalitě nikdy nedokázal postavit, i kdybych na to měl potřebnou zručnost, absolutně bych postrádal potřebnou vůli a trpělivost. A už vůbec bych neměl nervy na nějaké soutěže.

S tím vymýšlením lodi plná pravda. Soudím, že by to uspokojivě zvládl leda člověk, co se na reálných lodích nějaký čas osobně plavil a zná z vlastní zkušenosti, jak to na nich funguje. Alespoň pokud jde o různé prvky výbavy a detaily. Co se však týče přímo konstrukce plavidla, to aby člověk byl přímo studovaný lodní inženýr s praxí, aby se dokázal vyhnout různým konstrukčním nesmyslům, kterých si laik nepovšimne. Papír snese vše a v modelové podobě též popluje ledascos, co by ve světě velkých lodí nemohlo nikdy fungovat.

Sám mám alespoň drobnou zkušenost s navrhováním vlastní lodi, imaginární válečný monitor http://www.mo-na-ko.net/php/portal/view … hp?id=4582 , dosud nedostavěný. Měl to být jen model na zkoušení všeho možného, takový slepenec všelijakých prvků charakteristických pro historické válečné lodě, který by zřejmě ve skutečnosti nemohl existovat. Přesto jsem měl snahu, aby ta loď působila alespoň trochu uvěřitelně a nevyskytovaly se na ní evidentní logické nesmysly. Tedy předně nutno uvažovat, že se na lodi pohybuje její posádka, tedy různé proporce musí odpovídat velikosti lidské postavy (vzdálenosti palub, tedy následně odstup jednotlivých řad okének apod.). Po lodi je nutno se nějak pohybovat, tedy schody, žebříky, dveře atd.). O to horší, že ta loď vlastně nemá konkrétní měřítko (zhruba asi nějak 1:100-1:150), každopádně by ale jednotlivé prvky měly být navzájem v rozměrovém souladu.

Mou specializací jsou starší válečné lodě a přestože je studuji snad čtvrtinu století, stále zjišťuji jak moc toho o nich stále nevím. Faktografií typu přehled kategorií, lodních tříd, jmen, popis technických parametrů je spousta, ale technicky detailních informací poskrovnu (většinu z toho jsem nastudoval teprve v posledních letech na internetu v angličtině). Odjakživa mě nejvíc lákaly lodní zbraně, pancíře a stroje (ty se ovšem na modelech obvykle ke ztvárnění nedostanou), zatímco další prvky lodní konstrukce, včetně těch společných s civilními plavidly (zejména různé palubní drobnosti, které jsou právě při stavbě modelů zásadní, jako maketové detaily) jsou pro mě méně atraktivní. Pak ovšem mnohdy dodnes netuším, co je přesně to či ono zač, jak to přesně funguje a vypadá zblízka apod. Pokud stavím malé modely (zejména kity), je to fuk, v těch měřítkách se stejně musí ledascos zjednodušit či zcela pominout. Avšak když se má stavět model ve více detailním měřítku, je to velký problém. Jak stále opakují zkušení maketáři, základem je kvalitní dokumentace.

Tedy ještě jednou smekám před hotovým dílem a přeji s modelem hodně úspěchů.

Share

Palec nahoru Palec dolu

28

Re: ACL Honesty

Děkuji za ohlasy!

ZBI
Máš to Tome hezky postavené, všechna čest!
Co mi ale nedá, abych to neokomentoval, je ta otevřená "ládovna". Na oko je to sa...

Ono je to trochu zapeklité. Loď by měla být na bodování ve stavu, jako by byla loď těsně po vypuštění na vodu v docích. To znamená, že jsem to vzal tak, že jí tam spustili, naládovali a v ten moment jsem to zaznamenal. Na jízdy by zase měla být ve stavu jako na bodování, takže vše splněno. Na druhou stranu ty pravidla nedávají úplně smysl, jelikož většina lodí se dodělává až na vodě, to znamená, že pod Navigou by měly jezdit lodě bez nástaveb, detailů apod.

PetrP
Parádní práce, všechna čest. Sám bych model v takové kvalitě nikdy nedokázal postavit, i kdybych na to měl potřebnou zručnost, absolutně bych postrádal potřebnou vůli a tr..

Stavbu monitora jsem viděl a moc se mi takové stavby líbí. Ono to vymýšlení je opravdu těžké. Člověk musí hlídat aby to případně mělo šanci ve skutečnosti fungovat, aby to bylo dle měřítka, dle nějakých určitých norem.. Trochu jsem se právě bál pochybností o funkčnosti jednotlivých věcí a i proto jsem požádal o pomoc pana Ing. Pavla Hvězdu, technického ředitele českých loděnic, který mi po přezkoumání všech mých dokumentací, plánů a modelu dnes zaslal posilu, jež mi snad pomůže na mistrovství v Maďarsku a to certifikát o tom, že je vše na lodi tak, jak by mělo být.

https://img36.rajce.idnes.cz/d3603/15/15968/15968493_4eb2b612ded2900910f139d1782cfaa2/images/Declaration-page-001.jpg?ver=0

Má pomalu se rozrůstající flotila:
Dokončené: USS Fletcher destroyer (1/144), Schnellboot S-100 (1/35), DGzRS Hermann Marwede (1/72), ACL Honesty (1/100)
Rozestavěné: Smit Houston (1/200), HMCS Snowberry (1/72), Schnellboot S-100 (1/72), HMAS Armidale (1/50), Watergeus (1/40)

Share

Palec nahoru +1 Palec dolu