1

Téma: plachetnice - dvě kormidla

Zdravím!

vybírám plány na +/- metrovou plachetnici a řeším, jestli má smysl upravovat trup pro 2 kormidla. Reálný jachty mají běžně 2 kormidla pro zvýšení účinnosti při plavbě v náklonu, zajímá mě jaký jsou + a - tohodle řešení u modelu.

Share

Palec nahoru Palec dolu

2

Re: plachetnice - dvě kormidla

.. kruciš, nejde editovat.

Favoritem je zatím plachetnice Monika, ale ještě studuju plány ze zahraničních fór. Hlavně loď s pěkně kulatym trupem smile necek jsem se jako nastavěl už dost big_smile

Díky za rady a omlouvám se za rozdělení příspěvku.

pic

Share

Palec nahoru Palec dolu

3

Zrovna jsme o tomto jevu o víkendu vedli v Bělči nad Orlicí řeč... Pokud to druhé kormidlo nebude při náklonu čnít zcela z vody, tak při ovládání společným servem bude působit spíše jako brzda.

Jedno kormidlo = jeden problém, dvě kormidla = tři problémy.

Má-li to být první plachetnice, tak bych si to nekomplikoval a držel se některého dostupného plánu wink.

http://www.celysvet.cz/skin/smile/s6448.gifModře píšu v roli administrátora DF (od května 2010) a černě jako běžný uživatel.
                       S přátelským pozdravem ladous

4

Díky jen mě to tak napadlo.

Plachetnice to bude první, ale lodí jsem už postavil  několik, takže se úprav nebojím.

A pak ještě jedna otázečka. Našel jsem na netu různé schémata pro ovládaná geny, namísto kosatky. Máte s tím někdo zkušenosti? Je mi jasný, že pro stavitele první plachetnice to nebudete doporučovat, ale ta gena je prostě víc sexy wink

Díky

Share

Palec nahoru Palec dolu

5

NÉ , ŽE BYCH BYL PLACHTAŘ , ale pokud to funguje dobře na velké lodi  nikde není psáno, že to nebude fungovat i na modelu..... obvykle se řídím  tím že říkat , že něco nejde  lze do doby kdy se najde blbec který neví že to nejde a UDĚLÁ TO.......

Zkouším věci dělat jinak.I když si občas nas... do bot!

Share

Palec nahoru Palec dolu

6