1

Téma: Vhodná sestava elektroniky do kitu Caribic

Ahoj,
jsem nováček a vrhnul jsem se do víru lodiček. Veliké spoustě věcí nerozumím a to mě na tom láká asi nejvíc.

Chtěl bych začít s kitem Caribic. Popis je poněkud skoupý, 53 cm na délku a doporučený motorek řady 400. Rád bych vytvořil nějakou středně rychlou lodičku, ne příliš pomalou a taky ne s kavitací v každé zatáčce. Něco ve mě seplo a stejnosměrný motor jsem se rozhodl nahradit střídavým, pomocí tohoto příspěvku jsem si našel, že střídavý pomalý motor by mohl být RAY C2836/10 outrunner brushless motor (v příspěvku jsem vycucnul z bodu B motor A28XL: 890KV na 2s). Nebude to s plánovanou LiPo WHITE LINE 35C 2S 7,4 V, 4000 mAh moc pomalé?

Jako regulátor bude RAY R-20B střídavý regulátor 20A s BEC a na kormidlo jedno servo. S tím regulátorem předpokládám zpátečka půjde a BEC na jedno dvě serva nevadí. Servo je snad dostatečně silné (upraví mu přijímací modul vstupní napětí sám na požadovaných 3.8 - 6 V?)

Vysílač bych chtěl kupovat na několik modelů dopředu, proto jsem vyčetl Turnigy 9X. Bude stačit ten z HobbyKingu, nebo se vyplatí přidat ty tři stovky a koupit FlySky FSTh9X/B 2.4G? Akumulátor bych chtěl osadit doporučeným Rhino 2620mAh 3S. Pokud bych kupoval vysílač FlySky, mohli byste mi doporučit nějaký další akumulátor (z GiantSharku, nebo od Reicharda), abych nemusel platit ještě další poštovné? Samozřejmě, pokud to bude lepší volba, koupím z HK klidně i jen samotný akumulátor. To platí na všechny vámi doporučené díly.

A teď tvrdě do mě, rád si poslechnu názory zkušených smile

Edit: Jsou povolené maximáně tři odkazy, proto jsou jen u nejdůležitejších věcí, jinak bych je dal všude.

Share

Palec nahoru Palec dolu

2

Re: Vhodná sestava elektroniky do kitu Caribic

Ahoj,
doporučuju vyplnění bydliště - třeba někde v sousedství bydlí kolega a osobně se bavit je lepší, než přes DF :-)

Vyjádřím se jen k tomu, co vím - spekulace nechám stranou.

Tedy ten vybraný regulátor zpátečku nemá a mít nebude, takže tímpádem nezacouváš.

Rádio co porovnáváš - jsou obě stejné - i ta FlySky je TURNIGY 9X, jen osazená modulem FlySky a s přelepeným štítkem.

Pěkný den přeju.

MONAKO I, CARIBIC, RARACH, SC B2, SC B3, SMIT BISON
a potom už jenom letadla:
EXTRA 300S na 30ccm, FW 190 na 15ccm, SuperZoom na stříďák, ...... atd

Share

Palec nahoru Palec dolu

3

Re: Vhodná sestava elektroniky do kitu Caribic

Error_404 napsal:

Jsou povolené maximáně tři odkazy, proto jsou jen u nejdůležitejších věcí, jinak bych je dal všude.

Nováček může v prvním příspěvku zadat jen tři odkazy, v dalších už by to mělo být prakticky neomezené wink.

http://www.celysvet.cz/skin/smile/s6448.gifModře píšu v roli administrátora DF (od května 2010) a černě jako běžný uživatel.
                       S přátelským pozdravem ladous

4

Re: Vhodná sestava elektroniky do kitu Caribic

ladous: Odkazy chápu, už jsem se bál, že to tak je navždy big_smile

msob: A jak tedy na první pohled zjistím, že je střídavý regulátor obousměrný? U stejnosměrných jsem to viděl většinou napsané, platí to tak i u střídavých, jen musím pořádně hledat?

Vysílačky vím, že jsou (téměř úplně) stejné a asi si pořídím tu dražší, pro budoucnost asi trošku lepší volba, vzhledem k tomu modulu.

Share

Palec nahoru Palec dolu

5

Re: Vhodná sestava elektroniky do kitu Caribic

Ahoj

ano - na regulátoru musí být výslovně uvedeno, že je obousměrný (pro prvotní orientaci - tyto regly mívají někdy v označení uvedeno NAVY nebo BOAT, případně CAR)

Přeji hezký den.

MONAKO I, CARIBIC, RARACH, SC B2, SC B3, SMIT BISON
a potom už jenom letadla:
EXTRA 300S na 30ccm, FW 190 na 15ccm, SuperZoom na stříďák, ...... atd

Share

Palec nahoru Palec dolu

6

Re: Vhodná sestava elektroniky do kitu Caribic

pro Error_404,
dovolil bych si Ti navrhnout pohonou sestavu. Motor s KV 880 napájen 2s je pro pomalý model.
Kde uvažuješ nakupovat? Pokud přímo na Hobbykingu, pak by sestava mohla být :
motor : NTM Prop Drive Series 35-30 1100KV
regulátor : Hobby King Brushless ar ESC 30A W/ Reverse
program.carta : Hobby King Programming Card for Car ESC
akumulátor : 3s 3000mAh 25C
Je výhodnější použít motor s vyššími otáčkami, a podle svých představ o rychlosti, si pak doladit rychlost omezením výkonu regulátorem.  Současně je, ale důležité mít prvotní informaci o šroubu, který uvažuješ použít (průměr, stoupání), už jen vlastní šroub ovlivní rychlost a odběr A. 

Co se týká vlastního regulátoru, jsem se kdysi u výběru svého 1. střídavého regulátoru spálil, když jsem si koupil obousměrný. Což jak jsem pak zjistil = je schopen regulovat motor, který se točí doprava, ale i doleva, neznamená to , ale REVERZACI !!! Od té doby musí mít vždy WITH REVERSE, protože  boat nebo navy regulátory se dělají většinou jednosměrné (obousměrné)

Ať se daří se stavbou a loď pluje

Share

Palec nahoru Palec dolu

7

Re: Vhodná sestava elektroniky do kitu Caribic

burun napsal:

pro Error_404,
dovolil bych si Ti navrhnout pohonou sestavu. Motor s KV 880 napájen 2s je pro pomalý model.
Kde uvažuješ nakupovat? Pokud přímo na Hobbykingu, pak by sestava mohla být :
motor : NTM Prop Drive Series 35-30 1100KV
regulátor : Hobby King Brushless ar ESC 30A W/ Reverse
program.carta : Hobby King Programming Card for Car ESC
akumulátor : 3s 3000mAh 25C
Je výhodnější použít motor s vyššími otáčkami, a podle svých představ o rychlosti, si pak doladit rychlost omezením výkonu regulátorem.  Současně je, ale důležité mít prvotní informaci o šroubu, který uvažuješ použít (průměr, stoupání), už jen vlastní šroub ovlivní rychlost a odběr A. 

Co se týká vlastního regulátoru, jsem se kdysi u výběru svého 1. střídavého regulátoru spálil, když jsem si koupil obousměrný. Což jak jsem pak zjistil = je schopen regulovat motor, který se točí doprava, ale i doleva, neznamená to , ale REVERZACI !!! Od té doby musí mít vždy WITH REVERSE, protože  boat nebo navy regulátory se dělají většinou jednosměrné (obousměrné)

Ať se daří se stavbou a loď pluje

tam ale jde o prohození kabílků na spoji s motorem mechanicky  - proto jsou schopny regulovat oběma směry chod motoru, ale nejsou schopny toto provést na povel z rádia pokud nepoužiješ  keště přepínač  ovládaný servem......to je ale sice krkolomné řešení(potřebuješ 2 kanály na ovládání motoru) v dnešní době  nicméně není nerealizovatelné....... a při výběru leteckých reglů a  levných serv  možná i pro někoho použitelné.

Zkouším věci dělat jinak.I když si občas nas... do bot!

Share

Palec nahoru Palec dolu

8

Re: Vhodná sestava elektroniky do kitu Caribic

burun: Šroub mám zatím v plánu použít ze stavebnice a když tak budu buď "regulovat", nebo zkusím sehnat menší/větší/jiné stoupání, to je ještě daleko.

Děkuji všem za rady, ještě jsem něco okouknul a drobně poupravil sám a budu se těšit na to, co mi (v jakém stavu) přijde.

A pro zajímavost a další začátečníky, co jsem si to vlastně natropil:

  • Model CARIBIC - RC King - 664 Kč

  • Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 1) (v2 Firmware) = $54.00

  • Hobby King GT-2 2.4Ghz Receiver 3Ch (EU warehouse) = $6.40

  • Rhino 2620mAh 3S 11.1v Low-Discharge Transmitter Lipoly Pack = $14.95

  • Turnigy 9X LCD Backlight Kit - Blue (DIY) = $4.99

  • NTM Prop Drive Series 35-30 1100kv / 380w = $16.85

  • HobbyKing Brushless Car ESC 30A w/ Reverse = $15.15

  • Turnigy 3000mAh 3S 20C Lipo Pack = $13.60

  • Hobby King Programming Card for Car ESC = $5.94

  • Turnigy Accucel-6 50W 6A Balancer/Charger w/ accessories = $22.99

  • Corona CS238MG Metal Gear Servo 4.6kg/ 22g/ 0.14sec = $6.24

  • HobbyKing 939MG Metal Gear Servo 2.5kg/ 12.5g/ 0.14sec = $4.37

Dohromady všehovšudy asi 5000 Kč

Share

Palec nahoru Palec dolu

9

Re: Vhodná sestava elektroniky do kitu Caribic

hele, když píšeš, že jsi začátečník, proč nepoužiješ to, co je ve stavebnici doporučeno? Vysílačka Trunigy - OK... ale pohon klasická 400/7.2V, regl DSYS 32A (a silnější) nebo nějaký podobný, pack 6čl. NiMh anebo když chceš tak 2S LiPol...  A bude to jezdit.

S tímto laborováním máš velkou šanci, že to přemotoruješ a z lodě bude divoká káča... Vybral sis "NTM Prop Drive Series 35-30 1100kv / 380w " pokud to chápu dobře, má výkon 380W!!!!!   400ka (na kterou je Caribic navržen) má výkon cca 30W...  tedy 10x MÉNĚ.

Share

Palec nahoru Palec dolu

10

Re: Vhodná sestava elektroniky do kitu Caribic

SH: Taky jsem se dost divil, ale postupoval jsem podle této diskuze, resp. přímo tohoto příspěvku, kde speed 400 nahrazuje NTM Prop Drive 28-36 750KV se sníženým napětím vstupu a ten dává asi 265 W. Když jsem něco podobného navrhnul v prvním příspěvku, byl jsem zepsut, že je to málo i na měřítka pomalé lodi a tak zkusím ten 35-30 1100KV.

Při nejhorším si ho nechám do raketoplánu a nahradím slabším smile

Nebo máte nějaký lepší převod mezi DC a AC motory?

A proč je volba AC motoru špatná?

Share

Palec nahoru Palec dolu

11

Re: Vhodná sestava elektroniky do kitu Caribic

IMHO narvat 380W do půlmetrový lodě z umělý hmoty je zvěrstvo. Buď bude naprosto nezvladatelná pro začátečníka a nebo, a to v tom lepším případě, bude jezdit na šroubu, tedy opět špatně řiditelná.
Je to jachta, ne rychlík :-)

Ale je to jen můj názor, loď zatím teprve stavím, protože lítám, ale i tam se to řídí zákonem o přemotorovaném modelu

Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.

Share

Palec nahoru +3 Palec dolu

12

Re: Vhodná sestava elektroniky do kitu Caribic

no, prostě jsou rádci a rádci.... když už, tak ses měl řídit hned prvním příspěvkem. Micer ví o čem mluví.

byl jsi sepsut za nízké otáčky, nikoliv za výkon. Prostě když se šroub bude točit pomalu, tak to pojede pomalu i kdyby motor byl navržen na kilovat výkonu.... ale ten by stejně nevyužil, jel by v režimu 00nic výkonu a jeho účinnost je pak horší možná i než ta 400ka v optimu...   A to je ten tvůj případ.

Převod nemám, neb BLDC motory nepoužívám. (AC motory, byť téměž každý modelářským BLDC motorům tak říká, vypadají trochu jinak.)

A poslední otázku bych si dovolil přeformulovat:
"A proč je volba AC motoru v mém případě špatná?
- jejich výběr je, jak sám vidíš, poněkud komplikovanější
- výběr regulátoru je dost komplikovanější - ne každý umí zpátečku, ne každý umí pomalé otáčky, ne každý si rozumí s každým motorem...
- v modelu typu Caribic výhod BLDC nevyužiješ v takové míře aby kompenzovaly problémy

když použiješ pohon doporučený výrobcem, určítě ti to pojede. Možná ne optimálně ale minimálně dobře. Stejně ti zbude dost starostí, jak model "naučit" hezky jezdit - vyvážení, ponor,výchylky... a pak simůžeš začít hrát s vylepšováním. Garantuji ti, že na další vylepšování se vykašleš, protože to bude jezdit dostatečně a pokud začneš, tak brzy narazíš na omezení daná modelem jako takovým.

Share

Palec nahoru +3 Palec dolu

13

Re: Vhodná sestava elektroniky do kitu Caribic

pro Error_404,
ve svém úvodním přízpěvku píšeš: Rád bych vytvořil nějakou středně rychlou loď, ne příliš pomalou a také né s kavitací v každé zatáčce. Motor RAY C 2836/10 KV880 ...Nebude to s Lipo 2s moc pomalé ?

9.8. v 10:25 jsem Ti odpovídal na tvůj dotaz .... ano bude to pomalé
a navrhl jsem ti sestavu pohonu s motorem NTM 35-30 1100KV napájen Lipol 3s.

9.8. v 21.14 vstopil do diskuze SH: ...použíj 400 ...když chceš tak 2s Lipol a bude to jezdit.
s tím laborováním máš velkou šanci, že to přemotoruješ a z lodě bude divoká káča. vybral jsis NTM35-30 KV 1100/380W
"pokud to chápu dobře má výkon 380W !!! 400 má výkon cca 30W...tedy 10x méně. 

9.8.21:59 jsi napsal pro SH: Taky jsem se dost divil, ale postupoval jsem podle této diskuze, resp. přímo tohoto přízpěvku, kde speed 400 nahrazuje NTM Prop Drive 25-36 750KV se sníženým napětím vstupu a ten dává asi 265W. Když jsem něco podobného navrhl v prvním příspěvku, byl jsem zepsut, že je to málo i na měřítko pomalé lodi a tak zkusím ten 35-30.
Při nejhorším si ho nechám do raketoplánu a nahradím slabším. Nebo máte nějaký lepší převod mezi DC a AC motory?

Nikdo Tě nezepsul. Chtěl jsi středně rychlou loď ...na Tvůj dotaz bylo odpovězeno a navržena sestava pohonu. A pak ve svém posledním přízpěvku uvádíš, že jsi vycházel z náhrady 400 s převodovkou AC motorem a mluvíš o pomalé lodi.
Teď bych měl asi já říci, že si děláš srandu , ale nevadí.
Ve svém návrhu jsem vycházel ze : 400/7,2V,.. 3,3A,..16400ot./min., 72% účinnost..  23,7W příkonu =cca 17W výkonu+ 6,7W tepelná ztráta.
při napájení 400/7,4V..2s .....16850ot./min,.....24,4W příkon = 17,6W výkon + 6,8W tepelná ztráta.

Navržený motor: NTM 35-30, 1100KV napájení 3s - 11,1V.....12200 ot./min., (účinnost 85%) ---pro "stéjný" výkon jako 400 má, ale odběr pouze 1,9A (11,1V x 1,9A...21W příkon ....17,8W výkon + 2,2W tepelná ztráta.

Při použití stéjného šroubu, bude ve skutečnosti odběr ještě nižší,  protože loď popluje nižší rychlostí než při pohonu 400 (rozdíl otáček cca 4600ot./min)

-jestliže skutečný odběr 400 by byl 6A pak .....dostáváme 44,4W příkon ...32W výkon + 12W tepelná ztráta
  u NTM 35-30....3,4A                                    37,7W příkon.....32W výkon + 5,7W tepelná ztráta

400 mele z posledních sil. HTM 35-30 běží na 1/10 max. příkonu !!.

K žádnému přemotorování nedojde!!!!! To by jsi musel na TU 35-30 snad namontovat  "rychlostní 80 se stoupáním 2"
Motor si vezme , kolik potřebuje k výkonu (šroub-průměr, stoupání, otáčky-rychlost).
Je nelogické, aby nějaký motor, který má v papírech napsáno 30W/7,2V  bral cca 2A a druhý, který má v papírech napsáno 350W/11,1V bral 25A ke stéjnému výkonu za stéjných podmínek. 

Jestli chceš pomalejší loď tak, tak klidně použíj  NTM Drive 28-36 750KV na 3s a jestli pomalou tak na 2s.

Ať Tvoje lodě plují

Share

Palec nahoru Palec dolu

14

Re: Vhodná sestava elektroniky do kitu Caribic

Aj podla mňa je zverstvo dať striedavý motor do tak malej lodičky ako je Caribic. Už keby som chcel dať  o trošku silnejší jednosmerný motor tak by som dal rad 480.  Ale to je maximum. Zo 480 napriamo a vhodnou skrutkou ti bude Caribic jazdiť nadmieru spokojne.
Ale isto by som nešiel do striedavého motora do tak malej lode. Okrem toho motory s rotačným plášťom by mali byť  aspoň trošku chladené  ovievaním  vzduchom .  Skus si pustiť tento motor naprázdno asi 10minut  a potom zmeraj teplotu plášta motora.
Kolega SH ti radí dobre.

Share

Palec nahoru Palec dolu

15

Re: Vhodná sestava elektroniky do kitu Caribic

burun napsal:

...Nikdo Tě nezepsul. Chtěl jsi středně rychlou loď ...na Tvůj dotaz bylo odpovězeno a navržena sestava pohonu. A pak ve svém posledním přízpěvku uvádíš, že jsi vycházel z náhrady 400 s převodovkou AC motorem a mluvíš o pomalé lodi.
Teď bych měl asi já říci, že si děláš srandu , ale nevadí.
....

srandu si nedělá. O Caribiku psal hned v prvním dotazu. To jen ty nečteš celý text....

burun napsal:

...
400 mele z posledních sil. HTM 35-30 běží na 1/10 max. příkonu !!.

K žádnému přemotorování nedojde!!!!! To by jsi musel na TU 35-30 snad namontovat  "rychlostní 80 se stoupáním 2"
Motor si vezme , kolik potřebuje k výkonu (šroub-průměr, stoupání, otáčky-rychlost).
Je nelogické, aby nějaký motor, který má v papírech napsáno 30W/7,2V  bral cca 2A a druhý, který má v papírech napsáno 350W/11,1V bral 25A ke stéjnému výkonu za stéjných podmínek. 

Jestli chceš pomalejší loď tak, tak klidně použíj  NTM Drive 28-36 750KV na 3s a jestli pomalou tak na 2s.

Ať Tvoje lodě plují

a křivky účinnosti v závislosti na výkonu už jsi viděl?  Podle toho co píšeš, by bylo nejlepší dát všude 2kW motory, "vždyť ony si vezmou jen to co bere šroub..."  ... sice proud naprázdno bude větší než má ta 400ka meloucí z posledních sil, ale bude to "in".

Share

Palec nahoru Palec dolu

16

Re: Vhodná sestava elektroniky do kitu Caribic

abychom tu zbytečně nerozpoutávali Flamware, tak uvedu to co znám z letadel.

Motor nějaká čínská 5-ti stovka, sklopná vrtule Graupner 30-25, 7x NiCd, letová váha modelu někde kolem 2-2.2 Kg, rozpětí cca 2,5m (osazeno ještě starou modelou, velká serva, opět modela, atd...).
S tímhle "chcípákem" se dal ten větroň postavit "na vrtuli"  :-))

a teď si spočítej, kolik ten Caribik (cca 550mm) bude bude vážit v provozní hmotnosti a ty do něj rveš motor o výkonu 380W

IMHO má SH pravdu, dříve než motorem a šroubem budeš omezen tou konstrukcí modelu, který to nezvládne

Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.

Share

Palec nahoru Palec dolu

17

Re: Vhodná sestava elektroniky do kitu Caribic

ještě zareaguji na "stříďáky" (tedy BLDC motory)...

konec konců, proč ne,  ale s rozmyslem.
Osobně nevím, zda se dělají obousměrné regy (vpřed/vzad), to asi poradí fundovanější než je moje maličkost od letadel, kde létáme jen dopředu :-) a také, jak střídák (oběžku) v lodi případně chladit.

Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.

Share

Palec nahoru Palec dolu

18

Re: Vhodná sestava elektroniky do kitu Caribic

pro SH,
prosim Tě přečti si to spíše Ty ...... 1x loď středně rychlá podruhé ta samá pomalá.
Takže do té první středně ryclé lodě :
Speed 400/7,2V...napájení 2s ...16850 ot./min....loď bude mít větší rychlost a větší odběr A než s  navrhovaným motorem NTM 35-30 1100KV napájen 3s....12200 ot./min., .......... , ale to nevadí.
při druhé variantě - pomalá loď :
1/2 Speed 400 napájena 2s 8400 ot./min.              nahrazeno motorem NTM Drive 28-36 750KV 3s ....8300 ot./min.
ještě pomalejší:
Speed 400 napájena 3V  ....cca 6800 ot./min.          nahrazeno motorem A28XL 890KV 2s ........6500 ot./min.
To je jen odezva na Tvoje vyjádření, že je komplikované nahradit DC motor AC motorem použitím motorů s různými otáčkami na volt (KV) případně napájením (2-4s) tím optimalizovat pohon bez převodovek nebo podpětím motoru.

Prosím Tě :
1) kolik ampér bude odebírat 380W motor , když bude napájen 3s a jeho příkon bude 30W. Odběr naprázdno 0,6A. Účinnost 85%.
2) přečti si už něco o střídavých motorech. (jejich proudových odběrech naprázdno, maximálních výkonech při různém napájecím  napětí, ) a nemluv tady o nějakém 2KW motoru s odběrem naprázdno 6A a nějakém to bude in.
Kdyby jsi si něco přečetl tak by jsi se dozvěděl : odběr bez zatížení : 2820 -0,3A, 3530-0,6A, 5055- 0,8A(1320W), 6354-1,7A(2450W),6374-1,9A(3180W) .... tak kde máš těch 6A.
I ta 5055 s odběrem naprázdno 0,8A bude mít při stéjném zatížení nižší odběr než ta Tvoje 400-ka s odběrem bez zátěže 0,3A.
3)Kolegové na TT co používají AC motory s výkonem přes 1000W, nemají problémy s tímto výkonem. Motory nechtějí brát  80A přestože to mají v papírech. A je zajímavé, že motory berou méně než DC motory.

pro error_404,
jestli se necháš dotlačit do kouta odborníkem na motory Speed 400, a sáhneš po DC motoru pak ne 400, ale SPEED 600ECO.

Ať se rozhodneš jak se rozhodneš, ať se Ti stavba daří a Caribic pluje.

Share

Palec nahoru Palec dolu

19

Re: Vhodná sestava elektroniky do kitu Caribic

Oj oj smile všem se omlouvám za výraz "zepsut", myslel jsem to ze srandy a všech vašich rad si samozřejmě vážím a beru je vážně, jen jsem to v tu chvíli špatně napsal.

Ačkoliv to bude asi peklo, ten přepálený střídavý motorek alespoň vyzkouším, snad to nebude lodičce osudné. Výměnu provedu když tak po zkušenosti.

Co bych měl při tom zkoušení hlídat? Regulátor hodně přiškrtím a pak by nemělo být nic ohroženo, ne? Pro baterii to bude jen takové šolichání, pro motorek ještě méně a ani ten regulátor by při takhle malém výkonu nemusel hřát. Holt je to vážně předimenzované a já si z toho beru ponaučení, o ničem jiném to není wink

burun: Omlouvám se za další otravování, ale proč zrovna 600ECO?

Share

Palec nahoru Palec dolu

20

Re: Vhodná sestava elektroniky do kitu Caribic

pro error-404,
NTM 35-30 se vůbec neboj, on si fakt vezme mnohem méně než Speed 400. Kterýkoliv motor i ten prakticky nejmenší např. C20 1550KV 2-3s, 78W rozměr 22 x 23, 25g má 3x větší výkon než 400, ale nepoužil jsem ho v návrhu, protože má malou hmotnost - povrch  pro chlazení. Ale to asi mnozí nepochopili.
Výsledná rychlost loďky, i když  35-30 má menší otáčky, bude větší , protože 400 při zatížení jde rychle dolů s otáčkami.
Jestli Ttud má .

Share

Palec nahoru Palec dolu

21

Re: Vhodná sestava elektroniky do kitu Caribic

pro error_404,
zase to uteklo.
Jestli ty pak odlehčíš motor šroubem s nižším stoupáním odběr A ti opět klesne.

Proč motor 600 ECO. Má větší proutíci moment než 400 . . nejde tak rychle z otáček. Má nižší otáčky což jsi prakticky chtěl.
Má větší rozsah v optimální ůčinnosti než 400.

Ať se Ti daří stavba.

Share

Palec nahoru Palec dolu

22

Re: Vhodná sestava elektroniky do kitu Caribic

Promiň Errore_404 že tě tlačím do kouta... to jsem opravdu nechtěl. Pouze jsem na rozdíl od něj Caribica už viděl. smile A doporučit do něho 600ku motor to už je fakt těžký úlet.

Přeji ti šťastnou ruku při výběru z protichůdných rad a poradců. Dál už je na tobě.

Share

Palec nahoru +1 Palec dolu

23

Re: Vhodná sestava elektroniky do kitu Caribic

o tom , že střídáky opravdu berou mnohem méně než plechovky není pochyb, oběžky jsou trošku méně uchladitelné ale není to neřešitelné o čemž je  i článek v RC revue kde mi ho otiskli zhruba před pár roky.
Popřípadě lze být i ponekud odvážným a použít ,,utopený,, střídák přímo ve voděa to nemusí být jen tak že  střídák je pod lodí, lze použít i střídák v  zatopené části lodi, ale to je na konstruktérovi modelu.
JEN PÍŠU MOŽNOSTI  tzv. z jiného úhlu pohledu jak je mým, snad dobrým zvykem.

Zkouším věci dělat jinak.I když si občas nas... do bot!

Share

Palec nahoru +1 Palec dolu

24

Re: Vhodná sestava elektroniky do kitu Caribic

pro error-404,
nebude to žádné peklo, aby Ti loďka stála na šroubu, jak píše JanVar musel by mít motor 2200KV a napájen 3s. Ano pak by si vzal i přes 30A, ale to už by se 400 "vypařila".

Ať se Ti daří

Share

Palec nahoru 0 Palec dolu

25

Re: Vhodná sestava elektroniky do kitu Caribic

burun napsal:

...Prosím Tě :
1) kolik ampér bude odebírat 380W motor , když bude napájen 3s a jeho příkon bude 30W. Odběr naprázdno 0,6A. Účinnost 85%.
...

tady koukám na křivky toho doporučovaného motoru 35-30...  http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor … _380w.html

při výkonu cca 10W (to je to, o čem se bavíme pro potřeby Caribicu) tady vidím účinnost kolem  20-30%. Kde jsi prosím tě došel k 85%?  Max účinnost tohoto motoru je těsně pod 70% při výkonu cca 100-180W...

Share

Palec nahoru Palec dolu