26

Re: Watergeus 1:30 by jirkacbx

msob : K reglu.
Hodnoty jsou jistě nadhodnocený,dráty slabý,ale hlavně má chladič.
V 1/10 autech se nejezdí díky slabýmu BEC,takže moc informací nemam.
A Dsys.
Jeden,18ka, mi po přepolování odpálila přijímač,po dalším připojení,správná polarita, shořel i ještě funkční regl.
A co mam info od kluků z expedic,kde se v autech jezdí 32 a 56A,relativně rychle odchází i po nevysvětlitelně lehkým poježdění a terénu.
A osobně mi moc nesedí,pokud nemá regl ochranu proti přepolování.

Nic neumim a s lodičkama jen blbnu

27

Re: Watergeus 1:30 by jirkacbx

msob napsal:

Hele jeden dotaz - jaká byla příčina, že ti shořel DSYS a tys na něj zanevřel???  Mi shořely dva - jeden natvrdo po přepólování od mladého a druhý vloni částečně po maketovém potopení lodě - a ten je už opraven a maká k naprosté spokojenosti :-)

jak jsi tu jiz casto rikal: "je to marny, je to marny, je to marny..."

jirkacbx napsal:

msob : K reglu.
Hodnoty jsou jistě nadhodnocený,dráty slabý,ale hlavně má chladič.
V 1/10 autech se nejezdí díky slabýmu BEC,takže moc informací nemam.
A Dsys.
Jeden,18ka, mi po přepolování odpálila přijímač,po dalším připojení,správná polarita, shořel i ještě funkční regl.
A co mam info od kluků z expedic,kde se v autech jezdí 32 a 56A,relativně rychle odchází i po nevysvětlitelně lehkým poježdění a terénu.
A osobně mi moc nesedí,pokud nemá regl ochranu proti přepolování.

zanevrit na regl kvuli vlastnim chybam je trochu zvlastni. vyrobce nemuze za to ze zakaznik nedodrzi navod.
regl po prepolovani rozhodne nebyl v poradku jak pises ale byl poskozeny, minimalne v BEC obvodu, ktery odpalil ten prijimac. takze po dalsi pripojeni proste jen "odesel" definitivne.

provozne jsou tyto regly pro TT nejlepsi a nejspolehlivejsi. pouzivaji je vsichni co v TT zavodi, takze to asi nejaky duvod mit bude. jsou vyzkousene a naprosto vyhovuji. jen se musi brat v uvahu, ze je nutne dodrzet vyssi rezervy nez u klasickeho pouziti.

jak msob urcite rad vzpomina, tak pri jedne soutezi pri zablokovanem sroubu ukroutil hridel v pouzdre aniz by odesel regl, motor nebo cokoliv jineho.

jinak kazde zniceni reglu je vysvetlitelne, jen pouze uzivatel nevi co kde zanedbal. pokud motor bere 15A, tak nestaci regl na 18A, ale minimalne 2x silnejsi. je to vyzkousene. pak mas klid ze se nic nestane. navic auta i lode maji stejny problem = proudeni vzduchu uvnitr kabiny. regly pokud nejsou chlazene dostatecne, tak opravdu nevydrzi vsechno...


btw nejlepsi ochrana proti prepolovani jsou vhodne konektory, ktere tomu zcela zabrani.

http://unios.cmkos.cz/pics/smile.gif
NeJaToD team

Share

Palec nahoru Palec dolu

28

Re: Watergeus 1:30 by jirkacbx

Ivvo : Nehádám se. smile
A máš pravdu."je to marny, je to marny, je to marny..."
Každý si tím musí projít sám,pokud neposlechne hned na poprvý.
Sice to stojí nějakou korunu,někdy i větší nakonec v součtu,ale stejně dotyčný dá za pravdu předem a dříve dobře míněným radám.Aspon podle toho,co vim a znam z autíček.
A opět Dsys regl.
U mně byl ten problém se spálením a zkratováním už předem zapříčiněný blbýma barvama na kabelech reglu,co jsem k reglu přidával.A pak jsem to v zápalu nadšení ještě poplet,že si pujdu zajezdit s Melodií a bylo vymalováno.
Takže dam na většinu a budou Dsys regly.Pro jistotu 56A.
A pokud odejdou,všichni dohazovači budou veřejně pranýřováni big_smile

Nic neumim a s lodičkama jen blbnu

29

Re: Watergeus 1:30 by jirkacbx

Pepa Darvaš napsal:

>...Mám CNCéčko, že musím u řezání stát  protože drobné díly ofukem odlétávají a měl bych to po celé dílně. Takže, když udělám dvě , tři nástavby do měsíce, nevadí mi to.
>...

já ty drobné díly  řeším tak, že materiál přilepím obostrankou po celé ploše materiálu. pak se do toho dá řezat bez můstků, jen to potom odlepit bez rozlámání (odřezávám lámacím nožem od lože a utřít benzínem)

to jen takový poznatek z praxe :-)

Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.

Share

Palec nahoru Palec dolu

30

Re: Watergeus 1:30 by jirkacbx

Jo super, ale další zdlouhavá práce. Já počkám na ty drobné díly, mám to již tak nakreslené a ty hned sbírám. Třeba boky nástavby na WG , střechu, nebo palubu nechám , ty mi necestují.

Share

Palec nahoru 0 Palec dolu

31

Re: Watergeus 1:30 by jirkacbx

Ahoj,nechci zakládat duplicitní téma.Chystám se na stavbu WG a chtěl bych do něj dát stříďáky.Koukal jsem na tyhle:

http://eshop.satria.cz/satria/eshop/3-1 … -480-850kV

Ale nevím jaký k nim régly. A je těch špičkovejch 280 W dostatečných? Díky

Share

Palec nahoru Palec dolu

32

Re: Watergeus 1:30 by jirkacbx

Jo,koukám že je to málo...:-/ Takže asi nějakou oběžku http://eshop.satria.cz/satria/eshop/3-1 … 6-6-3548-6

Chválíte régly DSYS,ale ty AC nedělaj,že?

Share

Palec nahoru Palec dolu

33

Re: Watergeus 1:30 by jirkacbx

pro rejska,
jsi z Prahy, tak ať neplatíš poštovné, podívej se na   www.peckamodel.cz
motory střídavé - ostatní  Emax  motor Emax GT 2826-06 KV 710 
regulátory - auto  Foxy R 35 B Car

Ať Tvoje lodě plují

Share

Palec nahoru Palec dolu

34

Re: Watergeus 1:30 by jirkacbx

Díky.Jaké jsou výhody instalace oběžky vůči inruneru do lodi?

Share

Palec nahoru Palec dolu

35

Re: Watergeus 1:30 by jirkacbx

velký výběr oběžek ,snadný přístup k rotujícím částem, nevýhodou je  nutnost chlazení udělátkem které chladí čelo motoru , ale o tom jsem už něco navymýšlel pro RC revue kde návod vyšel v čísle 3/2012.
toto řešení je dostatečně  použitelné a umí běžnou oběžku uchladit.

Zkouším věci dělat jinak.I když si občas nas... do bot!

Share

Palec nahoru Palec dolu

36

Re: Watergeus 1:30 by jirkacbx

pro rejska,
píšeš jaké jso výhody instalace oběžky(outrunneru) vůči inrunneru do lodi?
Na tvou otázku se nedá jednoznačně odpovědět záleží na tom , do jaké lodě je chceš použít.

-do pracovních nebo "pomalých" lodí máš vhodnější klasický outrunner má nízké otáčky. proudové odběry si můžeš "stanovit"  použitím motorů s různými KV napájené 2s nebo 3s tak, aby jsi měl výsledné požadované otáčky prakticky stéjné.
Při použití inrunnerů je nemožné a nebo prakticky nemožné chladit povrch motoru vodní spirálou. U rychlých modelů (riva, torpédové čluny) je na úvaze zda použít outrunner v Heli provedení nebo inrunner s vodním chlazením, který je podstatně dražší.

- do rychlostních modelů inrunnery ano ...nasávání chladící vody pro chlazení pláště je dostatečné.
Někteří "rychlíkáři" přesto používají "těžké" vrtulníkové outrunner motory, protože jsou lehké, mohou být napájeny velkým napětím a dosahují vysokých výkonů.

Toto by bylo velice jednoduché vysvětlení

Ať Tvoje lodě plují

Share

Palec nahoru Palec dolu

37

Re: Watergeus 1:30 by jirkacbx

Zdravím, neměl by někdo zvás plán na nástavby na Watergeuse nebo případně i komplet plán?   Díky smile

Share

Palec nahoru Palec dolu

38

Re: Watergeus 1:30 by jirkacbx

Zdravim pánové po delší neplánované odmlce.

Hlavní otázka.
Smitt Japan nebo Watergeus? Ohledně snažšího dodělání modelu pro radost z jízdy.
TT moc neplánuju,ale kdo ví.Oba cca 90cm dýlky.

Navíc jsem dnes Xkrát prošel odkazy na motory s KV 900 či přibližný a trochu jsem to zredukoval na nejvyšší výkon.
Budto http://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz/ … vne-zdarma
BH4250 ,KV 800,max. výkon 1250W,max. proud 62A,na prázdno 2,3A.

Nebo http://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz/ … vne-zdarma
BH5445,KV 890,max. výkon 1350,max. proud 80A,na prázdno 2,6A.

Nebo slabší motory a hnát je víc do výkonu?
Na potřebný či vhodný hřídele,regly a další zbytečnosti se budu ptát až mi nějaký trup lodi bude doma fyzicky překážet :-)
Letos by pořízení mohlo vyjít,tak se uvidí.

Nic neumim a s lodičkama jen blbnu

39

Re: Watergeus 1:30 by jirkacbx

1250-1300W každý...?
Není to zbytečně moc?
2,5kW za 90 cm model?
Speed 600 by byly dostatečné (možná) a ty dají cca desetinu.
Nebo jsem něco nepostřehl?  ;-)

Share

Palec nahoru Palec dolu

40

Re: Watergeus 1:30 by jirkacbx

OK,byl jsem přesvědčen,abych do lodky dal trochu slabší motory :-)
Budou tedy tyto http://aukro.cz/stridavy-elektromotor-t … 79154.html nebo podobný.

Něco k akumulátorům.
Vzít 3článek Lipo a lod patřičně dovážit olovem nebo klidně olověný aku?Spíš asi tedy gelovku než kyselinovou.

Regulátor.
Jeden na 2 motory nebo samostatně pro každý motor?
Co jsem koukal na videa remorkérů se dvěma motory,tak docela trpí na klopný efekt motorů a vrtulí.
Proto bych radši,aby se motory točily při přímé jízdě nesouhlasně.

Steve7 : V autě cesták 1/10 mam střídák cca 240W,váha modelu asi 1.7kg.
V trialu je cca 220W,ale zas zredukovaný asi 45x,váha 4.6kg.
Proto jsem radši vybíral silnější motor,jelikož výkonu není nikdy dost a jak se říká "objem neukecáš" :-)

Nic neumim a s lodičkama jen blbnu

41

Re: Watergeus 1:30 by jirkacbx

Takže dle mého názoru...

Mám-li dva pohony, pak by mě ani nenapadlo, že bych nevyužil možnosti dát protiběžný pohon, tedy levý a pravý chod ;-)

Z důvodu manévrování bych (i když nebudeš soutěžit v TT) přece jen dal dva samostatné regulátory.
Máš pak m.j. možnost mixovat jejich chod pro lepší manévrovatelnost.

Objem ničím nenahradíš...
Ano, proto mám 2,5 TDi ;-)
A platí to i v muzice.
Kupodivu ale stříďáky mají občas větší problémy (resp. reglery) jet na půl plynu než ss motory.
Odběr s "menším plynem" se nijak zásadně nezmenší, na rozdíl od plechovek.
Ale spíš jsem měl na mysli to, že jsi už dříve napsal, že bys chtě použít olovo.
Odběr při součtu výkonů tebou dříve zamýšlených pohonů cca 2,5kW (asi by nebyl reálný, ty šrouby by musely být obří, a nějak si nedovedu představit ty otáčky) by z 12V olověného akumulátoru byl teoreticky přes 200A, což ti nedá ani olovo do větších aut (autobaterka přes 100Ah), bez toho aby měla slušnou životnost. A loď by to ani neuvezla, resp. ne ta tvá ;-)
Ale to je spíš teorie, odběr by byl daleko menší, je zbytečné, abys tam měl tak výkonné motory.

Myslím, že nejrozumnější by bylo použít podobné pohony, jako ostatní dávají do těžkého TT, je to odzkoušené a věděl bys, co to přinese ;-
Nebylo by marné mít k dispozici tabulku s mírami lodí a osazenými pohony.
Modely jsou sice různé, ale aspoň jako výchozí stav by to - podle mě - nebylo marné.

Ale ber to jen jako můj názor, třeba se pletu ;-)

Hezký den!

Share

Palec nahoru Palec dolu

42

Re: Watergeus 1:30 by jirkacbx

na loď této velikosti potřebuješ tak 60-100W výkonu pro normální ježdění... pokud bys chtěl dělat TT tak možná o trochu víc... ale 2x250W je naprosto mimo.

Jen tak ... jak těch 500W chceš přenést do vody? To tam budeš mít 3x větší šrouby proti plánu?

Share

Palec nahoru Palec dolu

43

Re: Watergeus 1:30 by jirkacbx

SH : Jak přenést 500W do vody?Řekl bych že patřičným šroubem :-) Nebo podle mně vrtulí,jelikož jsou šrouby všelijak kroucený :-)
Na maketovost mně nikdy neužilo,takže vezmu nejůčinnější šrouby a ono se to už nějak poddá samo.
A proč nemít trochu výkonu navíc? Vždyt nikdo neví,co s lodičkou zamýšlým vyvádět :-)

Steve7 : Budou 2 regly,ohledně jak píšeš doladění výkonu.
Pokud je regl kvalitní,vydrží cokoliv.I jízdu na 1/4 plynu do vybití aku třeba 2 hodiny.
A lehce předimenzovaný regl o provozu motorů ani nebude vědět.

Nic neumim a s lodičkama jen blbnu

44

Re: Watergeus 1:30 by jirkacbx

Tak dneska dorazil trup lodičky.
DOOOOST pěkný macek v porovnání s krabičkou cigaret :-D
http://img23.rajce.idnes.cz/d2302/13/13790/13790944_677811b459918e1d8e3ac8a47f68286b/images/DSC_0861.jpg
Nějaký návod,jak rozměřit v trupu polohu pro hřídele?Vzít to podle naměření prostoru v trupu,aby to tak nějak ladilo oku,když není jasno,kde jsou potřebný křivky?
Kam osadit trubičky pro chlazení regulátorů,budou vodou chlazený a jak tak nějak celkově to v trupu osadit elektronikou?A kde vyvést výstupy chlazení?
Nějaká fotka napoví víc než 20 řádků psaní.
Většinu potřebností jsem už objednal,jen aku Life pořídím později.
ZATÍM čerpám znalosti ze stavby od Ladouse z jeho galerie na rajčeti.
POKUD je tu i jiný stavitel Watergeuse s fotkama ze stavby,budu JEN rád.
Díky.

Nic neumim a s lodičkama jen blbnu

45

Re: Watergeus 1:30 by jirkacbx

Já nevím, podle mě dávat tam stříďáky a ještě s tak nesmyslným výkonem je zbytečnost. Dere se mi na mysl „Watergeus ve skluzu“, nicméně takhle ta loď jezdit nemá... A to říkám jako člověk, který na závodech NS jezdí 90% trati na plný plyn, rychle.

Share

Palec nahoru Palec dolu

46

Re: Watergeus 1:30 by jirkacbx

Bez obav,ve skluzu pojede minimálně :-)

Nic neumim a s lodičkama jen blbnu

47

Re: Watergeus 1:30 by jirkacbx

pro jirkacbx
- rcportal.sk/watergeus
- danwalker.co.uk/harbour_tug_html 
přes vyhledávač google. Druhý odkaz není Watergeus , ale snad Ti pomůže

-jestli nemáš ještě koupené motory , kup radějí motory s KV600 max s KV720  u bighobby.cz motory iPower BM3520-7 nebo BM4120-7 případně u peckamodel Emax GT2826/06 s KV 710
i tak budeš mít dost výkonu.
S KV800 budeš muset pořád maximálně na polovinu ....na maximu je nebezpečí zničení motorů.

Share

Palec nahoru Palec dolu

48

Re: Watergeus 1:30 by jirkacbx

Díky,na odkazy kouknu.
Ten slovenský jsem už asi prošel,moc pěkná stavba.
Motory budou nějaký 750KV,co poradil tady bývalý člen.

Nic neumim a s lodičkama jen blbnu

49

Re: Watergeus 1:30 by jirkacbx

pro jirkacbx
jaký je to typ ? 
Na cca 70 4 listý šroub, který odpovídá měřítku, jsou to pořád vysoké otáčky ...šroub od fy. Raboesch maximální otáčky 4700 ..

ať Tvoje lodě plují

Share

Palec nahoru Palec dolu

50

Re: Watergeus 1:30 by jirkacbx

Motory tyhle http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=79174
Šrouby bud Graupner 3list 55mm nebo 4list z dýz od Robbe.Pokud to bude zlobit,případně vyměním menší průměr a menší stoupání.
Uvidíme.
A velký dík za odkaz na danwalker,pár fotek napoví víc než 10 stránek textu.Tohle mi při hledání na netu nejspíš ušlo.

Nic neumim a s lodičkama jen blbnu