26

Re: Výroba vodního chlazení chladiče

ono jde i o teplotni rozdil... pokud na jedne strane je teplota vysoka (regulator, plamen) a na druhe nizka (voda) tak cim je rozdil teplot vyssi tim ucinnejsi je chlazeni. pokud se da mezi tyto teploty prepazka (kovovy teplotni vodic) tak se rozdil teplot snizuje, tim vice cim je sila prepazky silnejsi. proto je ucinnejsi chladic ten s tenkymi stenami.

u vzduchoveho chladice jde o co nejrychlejsi prenos tepla do co nejvetsi plochy (tzn. do zeber) proto je u nej vyhodnejsi silnejsi material, protoze prenese vice tepla do zeber, ktera ofukuje vzduch.

pokud by v ufonovo chladici byly uvnitr prepazky tak by silnejsi stena byla take lepsi, aby se dost tepla k tem prepazkam dostalo s splnili ukol take. je to ale akademicka diskuse, ktera v modelarskem meritku temer nema smysl...

http://unios.cmkos.cz/pics/smile.gif
NeJaToD team

Share

Palec nahoru Palec dolu

27

Re: Výroba vodního chlazení chladiče

burun: přesně tak, já to možná neumím tak hezky napsat, tvoje formulace je lépe srozumitelná.

Ivvo: Není to určitě nijak zásadní, ale když se to tu vysvětlí tak, aby všichni pochopili princip, pomůže to někomu příště třeba při hledání vhodnějšího řešení, když bude už od začátku vycházet ze správného předpokladu, že stěna nemá zbytečně silná.

Nevím, čím se bude bojovat ve třetí světové válce, ale ve čtvrté to budou klacky a kameny. --Albert Einstein

Share

Palec nahoru Palec dolu

28

Re: Výroba vodního chlazení chladiče

ve sve podstate mate pravdu oba.

pokud jde o ciste deskovy chladic, kde je velky rozdil teplot a intenzivni proudeni chladiva, tak je lepsi co nejtenci prechod.

pokud by ale chladic mel system komor a jinych zeber (a je jedno zda chladivem je kapalina nebo plyn) tak je potreba sila materialu vyssi, aby se teplo dostalo az k zebrum aby byl prenos energie na co nejvetsi plose a tzn. rychlejsi. je tam vyssi setrvacnost (musi se ohrat kov) ale celkovy ucinek je pak vyssi, protoze prenos tepla je na vetsi plose.

ufonovo chladic je mix obou, ma nejen deskovou stycnou plochu s reglem, ale zaroven druhou "desku" ktera umoznuje prenos tepla z reglu do chladiciho media. takze cim vice tepla prejde medi "na druhou stranu desky" tim ucinnejsi tento chladic bude, protoze o to vice se zvetsi plocha kudy prechazi teplo do vody.

http://unios.cmkos.cz/pics/smile.gif
NeJaToD team

Share

Palec nahoru Palec dolu

29

Re: Výroba vodního chlazení chladiče

vzit to do dusledku, tak je lepsi kdyz by misto tri der (na hridel a 2 srouby) udelal hned 5 (hridel a 4 srouby) protoze se opet zvetsi plocha pro prenos tepla wink

http://unios.cmkos.cz/pics/smile.gif
NeJaToD team

Share

Palec nahoru Palec dolu

30

Re: Výroba vodního chlazení chladiče

Jestli bych mohl, trochu bych odbočil z daného tématu i když u chlazení zůstanu.
Jedná se o používání tzv.trubkových chladičů na motory.
Vemte si příklad - hodně používána 400. Déj tam chladič doporučení .
Dodržme parametry 400 /6V: 6V, 4A maximálně 2x více = 8A dle doporučení výrobců(platí všeobecně), účinnost 70%. Z toho dostáváme :
6V x 4 A =24W příkon ....x 70% = 16,8W výkonu +7,2W tepelné ztráty ....otáčky snížené, pořád velké výkon pořád nestačí  - vyměníme šroub(těžší) zvedne se odběr např. na 8A ....
6V x 8A = 48W příkon ...x 70% = 33,6W výkon +14,4W tepelné ztráty .....otáčky pořád vysoké. Dáme větší -těžší šroub... paráda --loď pluje jak chceme.Otáčky šly  dolů a už vyhovují. Odběr např. 3x vyšší=12 A
6V x 12A = 72W příkon...x 70%=50,4W výkon+21,6W tepelné ztráty což je ztráta větší než výkon při nominálních parametrech.( Však to trubkový chladič odebere) NEODEBERE !!!
Pouze odebírá již "vyrobené teplo" a absorbované teplo z povrchu silného materiálu(magnetů a plástě) a to ještě nedostatečně --pouze dotykovou linkou spirály chladící trubky s pláštěm motoru. Pro optimalizaci pohonu jsme odebrali 72W příkonu, přičemž jsme výpočtem potřebného příkonu došli například k 32W, což je spotřeba 5,4 A oproti odebranými 12A.  Proto se divím nedoporučování převodovek. Přetěžovaný - poškozovaný motor a mnohem vyšší odběr proudu než by stačil .   
Málokterý výrobce uvede pokles otáček při zatížení. 3 kotvové motory mají strmější pokles, tak vycházím z parametrů účinnosti v %  přenesené i na otáčky. 

Ať vaše lodě plují

pokud to sem nepatří, prosím admina ať to vyhodí

Share

Palec nahoru Palec dolu

31

Re: Výroba vodního chlazení chladiče

burun napsal:

pokud to sem nepatří, prosím admina ať to vyhodí

Možná to sem patří, ale poprosil bych v tomto tématu účinnost elektromotorů jako takových nadále nerozebírat a už vůbec ne diskutovat o převodovkách.

Zadání přeci znělo jasně: Jak chladič vyrobit a ne diskutovat o jeho smysluplnosti.

http://www.celysvet.cz/skin/smile/s6448.gifModře píšu v roli administrátora DF (od května 2010) a černě jako běžný uživatel.
                       S přátelským pozdravem ladous

32

Re: Výroba vodního chlazení chladiče

Ukázka prstencového chladiče elmotoru v ponorce.

Bezpečné vynoření.

Share

Palec nahoru −1 Palec dolu

33

Re: Výroba vodního chlazení chladiče

Akula Draku napsal:

Ukázka prstencového chladiče elmotoru v ponorce.

Takže zde je ten chladič:
http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/m/10/t/p16mgjo3d9hir12qst7j1nmp1tnj3.jpg http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/m/10/t/p16mgjo3d97et1om2ukb46a1nv4.jpg
A zde je chladič na motoru:
http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/m/10/t/p16mgjo3d99f81qbb1c98i4j15sc5.jpg http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/m/10/t/p16mgjo3da1kbh9qkjl891ftl7.jpg http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/m/10/t/p16mgjo3da9qudrlvfd1liq146q6.jpg http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/m/10/t/p16mgjo3da1t751ruf364a231fmb8.jpg

http://www.celysvet.cz/skin/smile/s6448.gifModře píšu v roli administrátora DF (od května 2010) a černě jako běžný uživatel.
                       S přátelským pozdravem ladous

34

Re: Výroba vodního chlazení chladiče

Zdravím,po několika letech provozu ponorky jse prstencový vodní chladič elmotoru plně osvědčil.Doporučuji.

Bezpečné vynoření.

Share

Palec nahoru Palec dolu