Téma: Footy RAZOR3 v podání Jacka
ďalšie foto RAZOR3
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
MoNaKo DF » Plachetnice třídy Footy » Footy RAZOR3 v podání Jacka
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Footy RAZOR3 v podání Jacka
S obecnými dotazy ohledně Footy reagujte, prosím, zde.
Podľa podkladov z web som na skúšku zlepil RAZOR3
Hľadal som "návod" na plachty na RAZOR3, kedže ich autor necháva na výbere staviteľa plachetnice.
Som úplný začiatočník. Páčia sa mi dvoj-plachty - napr. ako má Opalek.
Nakoniec som sa rozhodol použiť tvar a konštrukciu plachiet presne podľa MicroMagic - samozrejme v primeranej veľkosti (tú som odhadol porovnávaním). Taktiež porovnávaním odhadujem polohu sťažňa, dĺžku a hmotnosť závažia.
Odhadov bude veľa a tak je výsledok tiež len odhadovaný.
Aj by som si niečo vypočítal, napr. ťažiská objemov a plôch a ich spolupôsobenie, ale domnievam sa, že riziko správneho výsledku by nebolo ďaleko od odhadu.
Vytlačil som si zväčšený plán RAZOR 3 na veľkosť FOOTY, vystrihol, nalepil lepidlom na papier na "predvystrihnuté" kusy HPS dosky 1 mm, vystrihol nožnicami na papier, "šablóny" sa z HPS dosky dali jednoducho strhnúť - nasucho.
Hotové diely som k sebe zafixoval papierovou páskou.
Plán RAZOR 3 som doplnil o jedno rebro, ktoré vystužuje trup v mieste medzi sťažňom a kýlom; vyrezal som doň, lebo predpokladám, že prijímač bude v prednej časti trupu; do paluby som vystrihol väčšie otvory na montáž vybavenia; zarobil som lepidlo z kúskov HPS a toluénu a všetky diely z vonkajšej aj vnútornej strany na spojoch zlepil; palubu som na správne miesto zafixoval žltou papierovou páskou.
Kormidlo som vystrihol z 1 mm Al plechu (na izoláciu potrubí, komínov).
Bože, to je toľko "piplavej" roboty!