76

Re: Historický dřevěný rychlý člun - plán?

Poznatky z jízdy - z plné rychlosti na plynu nejde zatáčet. Loď se nakloní venkovní šroub se vynoří a zatáčka se nekoná. Budou nutné mixy kormidla do motorů. Použiju motýlkovej mix.

Share

Palec nahoru Palec dolu

77

Re: Historický dřevěný rychlý člun - plán?

Video by nebylo? Jak je to rychlé?

Nevím, čím se bude bojovat ve třetí světové válce, ale ve čtvrté to budou klacky a kameny. --Albert Einstein

Share

Palec nahoru Palec dolu

78

Re: Historický dřevěný rychlý člun - plán?

Share

Palec nahoru Palec dolu

79

Re: Historický dřevěný rychlý člun - plán?

To sem si myslel, vzhledem k otáčkám motorů (přestože máš 2 šrouby). Předpokládám, že je to záměr a že ti to tak ale stačí. Je to maketovější rychlost a bude dobrá spotřeba, viď? Jak dlouho s těma 3S 10Ah x2 to jezdí?

Nevím, čím se bude bojovat ve třetí světové válce, ale ve čtvrté to budou klacky a kameny. --Albert Einstein

Share

Palec nahoru Palec dolu

80

Re: Historický dřevěný rychlý člun - plán?

Dva se tam fyzicky nevlezly, jezdím teda na jeden. Víc nevím, mělo to dvě plavby, pouze zkušební. Ale přijdou tam na zkoušku 1400-1500ot motory. Mně to "nestačí" ale je to prototyp na odchytání much při konstrukci a tak podobně. Do tohoto prcka přijde i pokusně spalovák, hned jak vymyslím, jak to rozvést na dvě hřídele v protisměru.

Share

Palec nahoru Palec dolu

81

Re: Historický dřevěný rychlý člun - plán?

Já se vydal cestou dvolistý šroub menšího průměru (hledám okolo 30mm) otáčky okolo 3000 na volt (to jsou např motory carson 12T, z důvodu nízké ceny neustále se objevují v nabídkách v setech s vadným regulátorem) Motor sám osobě se osvědčil, sám mám 2 kusy, dájí se sehnat od 300-500 Kč (různé inzerce, aukro).

Spotřeba je vyšší, 3S LiPo 5 Ah je tak na 20 minut jízdy. Žádný 3listý šrouib z těch, co jsem zkoušel nesnesl víc jak 20.000 ot., pak loď spomalila. U dvoulistých je to mnohem lepší a lze jít s otáčkama nahoru.

To jen tak pro inspiraci, pokud bys chtěl zrychlovat...

Nevím, čím se bude bojovat ve třetí světové válce, ale ve čtvrté to budou klacky a kameny. --Albert Einstein

Share

Palec nahoru Palec dolu

82

Re: Historický dřevěný rychlý člun - plán?

Tady je pro inspiraci pohon spalovákem na dva šrouby, jak to vyřešil modelář z Francie. Je to ovšem náročné na obrábění.

http://riva.blog4ever.com/blog/lire-art … oite_.html

Share

Palec nahoru Palec dolu

83

Re: Historický dřevěný rychlý člun - plán?

Pro Luďka a nakonec všeobecně pro stavitelé rychlých sportovních člunů
26.1. jsi psal, že uvažuješ o motoru s 1500 KV.
Podívej se na Ledershobby.com, je tam, zdá se mi zajímavější  zboží a cenově výhodnější y než na HobbyKingu.
speciálně se podívej na inrunnery :str 3 mohlo by Tě to zajímat
BL 2856 -1530KV Brushles Inrunner ( Water Cooled)
BL 3650-1500KV           -"-                       -"-

ať vaše lodě plují

Share

Palec nahoru Palec dolu

84

Re: Historický dřevěný rychlý člun - plán?

Prosím o radu, jakým lepidlem lepit mahagonovou dýhu na olaminovaný trup (epoxidem)? Aby to rychle schlo a při potřísnění a po zabroušení aby nebyly na dýze mapy, až se to na závěr olaminuje. Děkuju.

Nevím, čím se bude bojovat ve třetí světové válce, ale ve čtvrté to budou klacky a kameny. --Albert Einstein

Share

Palec nahoru Palec dolu

85

Re: Historický dřevěný rychlý člun - plán?

Najlepšie je použiť epoxy ale nie 1200 aj keď tu na fore mnoho ludí nedá naňho dopustiť mne sa viac krát stalo že časom sa z neho vylúčilo tužidlo, keď to bude uzavreté pod laminátom vznikajú potom na povrchu puchieriky. Upozorňujem múdrych rýpalov že to bolo presne natužené  a chyba bola v nekvalitnom tužidle. Nejakým priesakom cez mahagonovú dýhu sa nedá zabrániť je to dané štruktúrov dreva, ale pri olaminovaní sa všetky mapy zjednotia a povrch nadobudne vzhlad nalakovaného povrchu pri lepení treba dýhu zafixovať maskovacou páskou a pritlačiť celoplošne pomocou mechovej gumy alebo molitanu z väčšiou gramážou na dýhu položíš mikroténovú foliu na ňu plát gumy
alebo molitanu a potom to celé opášeš a stiahneš plochou 2cm gumou, dostať v textilnej galantérii.Držím palce nech sa ti to podarí

Share

Palec nahoru Palec dolu

86

Re: Historický dřevěný rychlý člun - plán?

S tím pohonem to nebude tak jednoduché, nesmím jít nad 100A pro oba motory, baterka je jen 10C

L.

Share

Palec nahoru Palec dolu

87

Re: Historický dřevěný rychlý člun - plán?

A kolik snese ta baterka špičkově? Trvalých 100 A není pro takovou loď málo. To se dají vybrat 2 motory, který ji nepoškodí.
1 motor Ez-Run 13T (náhrada za motor řady 540-600) s 13 závity vystačí s 30A regulátrorem a točí něco mezi 2500-3000 ot/V. Tak pokud bys vybral inrunner s více závity tak abys ses dostal na otáčky, které požaduješ, půjde proudová náročnost ještě dolů.

Nevím, čím se bude bojovat ve třetí světové válce, ale ve čtvrté to budou klacky a kameny. --Albert Einstein

Share

Palec nahoru Palec dolu

88

Re: Historický dřevěný rychlý člun - plán?

Já jsem použil nažehlovací mahagonovou hýhovou hranu. Důležité bylo dodržet předem vyzkoušenou teplotu žehličky, aby se lepidlo příliš nevsáklo do materiálu a drželo dýhu. Ten samý způsob jsem použil i na palubu. Bylo sice náročné, řezat 1 mm silné proužky dýhy, ale s výsledkem jsem spokojený. Cele jsem to olaminoval 30g tkaninou a epoxy L285. Doufám že to vydrží.

Share

Palec nahoru Palec dolu

89

Re: Historický dřevěný rychlý člun - plán?

Nevím čím to je ale nemůžu sem vložit obrázky. Ani sem ani do galerie MoNaKo. Vždy spadne prohlížeč. Dříve jsem uložil jen tento: http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/m/1187/t/imag0029.jpg
Je to hned po laminování dýhy.

Share

Palec nahoru Palec dolu

90

Re: Historický dřevěný rychlý člun - plán?

tmelení:

http://img84.imageshack.us/img84/5783/tmel.jpg

laminování:

http://img708.imageshack.us/img708/8339/lamino.jpg

Nevím, čím se bude bojovat ve třetí světové válce, ale ve čtvrté to budou klacky a kameny. --Albert Einstein

Share

Palec nahoru Palec dolu

91

Re: Historický dřevěný rychlý člun - plán?

Pro Luďka , ale vlastně pro všechny rychlé motoráky
podívejte se k Peckamodel, má v akci -13% motory Emax. Jsou to podle mne a cen na zahraničních stránkách motory vyšší střední třídy, za velice dobré ceny u nás v ČR. V provedení GT-mají zabudovaný ventilátor.
hodil by se Ti  Emax GT 2820/04 nebo GT 2815/05 , sám mám BL 2832, na kterých mi u Pecky přesunuli hřídele. GT v té
době neměl v prodeji.

ať vaše lodě plují

Share

Palec nahoru Palec dolu

92

Re: Historický dřevěný rychlý člun - plán?

Prosím o pomoc, našel jsem po tátovi rozestavěný model člunu. Pravděpodobně půjde o Československou stavebnici. Rád bych jej dokončil, ale nepodařilo se mi nikde najít žádné podklady, ani obrázek. Kdyby jste někdo poznali o jakou stavebnici se jedná, prosím ozvěte se. Budu rád za jakýkoli plán, či obrázek.

Share

Palec nahoru Palec dolu

93

Re: Historický dřevěný rychlý člun - plán?

http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/m/151242/t/p1a7nc60sa1o0mrnk1q7b1evd52o3.jpg
http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/m/151242/t/p1a7nc60sbc41h2h109n30ifq94.jpg
http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/m/151242/t/p1a7nc60sbalg1288oss16lq1ee05.jpg

Share

Palec nahoru Palec dolu

94

Re: Historický dřevěný rychlý člun - plán?

Příliš stavebnicově to na mně nepůsobí, je mi líto:
http://www.mo-na-ko.net/php/portal/view … 2008060011

http://www.celysvet.cz/skin/smile/s6448.gifModře píšu v roli administrátora DF (od května 2010) a černě jako běžný uživatel.
                       S přátelským pozdravem ladous

95

Re: Historický dřevěný rychlý člun - plán?

Na jednotlivých dílech jsou z rubu červená čísla, podle toho jsem usoudil, že půjde o stavebnici.
Zatím nejblíže je tomu stavebnice Delfín 2. (děkuji "ladous")
http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/m/151242/t/p1a7nkv17d17go1absb9j1kno1ibdo.jpg
...ale délka člunu je rovných 600 mm (Delfín 2 má 480)

Share

Palec nahoru Palec dolu