1

Téma: SMIT NEDERLAND

Zdravím všechny lodní modeláře, děkuji administrátorovi za otevření této rubriky a dále kamarádovi DDG 51, který mi na tuto možnost upozornil. Taktéž je toto vlákno věnované pouze tématu kolem remorkéru SMIT NEDERLAND.              
        Loď má délku 85 cm, trup z laminátu odlévaný do formy, pohon je obstarán dvěma motory řady 600 napřímo s hřídelemi typu KOMPACT s přírubou a osazením 50 mm třílistými lodnímy šrouby . Samotný trup je velmi kvalitní provedení z dílny DDG 51 tak jako i ostatní lodní trupy které nabízí. Paluba a samotné kajuty jsou vyrobeny s laminátu a doplňky jsou z PVC. Skoro vše je lepeno hustým sekundovým lepidlem za pomoci aktivátoru mimo pár věcí jako jsou lodní hřídele, kortovky, kormidla a paluba s bortem a trupem jsou lepena epoxidem. Samotná loď je před nástřikem základní barvy a následně stříkacího tmelu. Bohužel díky počasí nemohu zatím s barvením pokračovat. mnoho fotografií je od začátku stavby uloženo v GALERII - ROZESTAVĚNÉ MODELY. Tak doufám, že se těchto tématů jako je můj a nebo DDG 51 zůčastní další "mokří přátelé" a nebo založíte své  nové ankety na stavby různých modelů lodí.

2

Re: SMIT NEDERLAND

tak to mi teda nedá  a musím reagovat ,
Inkouste ,
1.:  trup pokud je laminátový není odléván , ale laminován do formy,
2.:  kajuty jaksi na modelu většinou nejsou , ale jsou tam nástavby a ty bývají z laminátových desek,
3.:  doplňky jen těžko budou z PVC , protože to se podomácku vellmi špatně odlévá narozdíl od polyuretanu ze   kterého většinou doplňky na těchto modelech bývají.
Když už chci někomu dělat reklamu , neměl bych si plést hodinky a holinky i když zní podobně (mezi čtyřma očima bych volil jinou dvojici podobných slov........)

Zkouším věci dělat jinak.I když si občas nas... do bot!

Share

Palec nahoru Palec dolu

3

Re: SMIT NEDERLAND

Děkuji za podporu všem dobrým opravdovým modelářům. A reagovat budu pouze na otázky zaměřené k tomuto modelu. Zároveň se všem omlouvám za slengové názvy materiálů, neboť nejsem profesionální modelář ale pouze amatér. Své modely stavím pro potěšení ané pro krytiky . Samozřejmě si udělám dostatek času a doplním po návodu z vlákna DDG51 od Radka.http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/gallery/554_1231694869.jpgToto byl začátek stavby : dodanej trup v perfektní kvalitě, deskový laminát, překreslení dílů dle plánů lihovou fixkou a následně střihání nůžkami na plech , vyřezání lupénkou a zbytek pilník a smirkový papír . Je to první pokus o vložení obrázku tak snad se to povede.

4

Re: SMIT NEDERLAND

mám tušení že pulipasta jako bistrol jsou vlastně na bázi PVAC to by to vysvětlovalo , ale nejsem si jistej uplně tak pokud né oprav mě.
Ty profy pasty mají nějaký název a výrobce ? myslím to pro případné zájemce o laminování , jim by se to mohlo hodit.

Zkouším věci dělat jinak.I když si občas nas... do bot!

Share

Palec nahoru Palec dolu

5

Re: SMIT NEDERLAND

http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/gallery/554_1231694869.jpg
Toto byl začátek stavby : dodanej trup v perfektní kvalitě, deskový laminát, překreslení dílů dle plánů lihovou fixkou a následně střihání nůžkami na plech , vyřezání lupénkou a zbytek pilník a smirkový papír .

6

Re: SMIT NEDERLAND

http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/gallery/554_1231695082.jpg
Stavba v měřítku 1:33 , použít laminát 0,5 , trup od dobrého modeláře DDG 51 , začátek stavby spodní nástavby  a komínů.

7

Re: SMIT NEDERLAND

http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/gallery/554_1231960315.jpg
Úprava a hlavně vyztužení trupu před zalícováním paluby , která bude z laminátové desky.
Dřevěné díly je třeba natřít epoxidem aby do budoucna nedošlo k navlhnutí a následnému kroucení. Nosníky je před použitím třeba namočit tak na dvě až tři hodiny do vody, krásně zmněknou. Následně je přikolíkovat kolek vnitřního okraje trupu a nechat alespoň tři dny schnout. Zdrsnit kraj trupu a přilepit epoxidem.

8

Re: SMIT NEDERLAND

http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/gallery/554_1231960424.jpg
lícování samotné paluby na připravený trup , zatím nelepeno. Napřed je zapotřebí zabudovat lodní hřídel nejlépe s přírubou, následně mechaniku od kormidel.

9

Re: SMIT NEDERLAND

http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/gallery/554_1231960662.jpg
pouze zkouška

10

Re: SMIT NEDERLAND

http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/gallery/554_1231960774.jpg
Bort lodi se nesmí ostřihnout na požadovaný tvar aby se nekroutil při lepení k palubě, v místech pro odtékání vody nelepit k palubě.

11

Re: SMIT NEDERLAND

http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/gallery/554_1232279153.jpg
z laminátu jsem vystřihnul nůžkama na plech další předkreslené díly a otvory vyřezal lupénkovou pilkou. Je to řezání poměrně pracné a hlavně se rychle tupí pilové plátky od skelných vláken . Dostal jsem dobrou radu - vyvrtat co se dá a následně dobrým pilníkem dopilovat a pak jemnáý smirek na začištění.

12

Re: SMIT NEDERLAND

http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/gallery/554_1232745040.jpg
tak tohle je výsledk předešlého obrazu. Jednalo se vrchní část nástavby , vše je lepeno sekundovým hustým lepidlem za podpory aktivátoru. Spoje je třeba před lepením obrousit od lesklé vrstvy , jinak by lepidlo nedrželo pevně. Osobně se snažím přebrušovat celé díly.

13

Re: SMIT NEDERLAND

http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/gallery/554_1232745138.jpg
pohled do vrchní nástavby remorkéru.

14

Re: SMIT NEDERLAND

http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/gallery/554_1233170688.jpg
Začátek úprav uvnitř kajuty.

15

Re: SMIT NEDERLAND

http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/gallery/554_1233470734.jpg
vnitřek kabiny, snažil jsem s dodělat pár drobností aby kajuta remorkéru nebyla uvnitř tak smutná jako když je tam prázdno

16

Re: SMIT NEDERLAND

http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/gallery/554_1232911137.jpg
kormidle s mechanismem, samotné "ploutve" jsou zase jako trup od stejného dodavatele - litá, zbytek je s mosazného plechu a mosazných trubiček a drátů. Vše musí fungovat z lehka !

17

Re: SMIT NEDERLAND

http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/gallery/554_1233517178.jpg
Pohled z boku na otvírací dveře. Rámování oken, dveří a vúhelníkové výztuže v nástavbách jsou z profilovaných plastů zakoupených v modelářské prodejně. Zrovna tak tvar "U" kde jsou vsazeny otvírací dveře. Rámy oken musí být vlepeny přesně, pro snadné pozdější zasklívání oken

18

Re: SMIT NEDERLAND

http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/gallery/554_1233517498.jpg
pohled na přípravu schodiště na nástavbách

19

Re: SMIT NEDERLAND

http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/gallery/554_1234117417.jpg
již zmíněná vpříprava v samotném trupu, vlepené hřídele pro "600" motory, pozdra kormidel a servo zatím bez uložení

20

Re: SMIT NEDERLAND

http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/gallery/554_1234117541.jpg
pohled na zatím neslepený remorkér

21

Re: SMIT NEDERLAND

http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/gallery/554_1234117670.jpg
pohled na připravené KORTOVKY

22

Re: SMIT NEDERLAND

http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/gallery/554_1234603672.jpg
příprava na přilepení kortovek a nezapomenout na výtuž hřídelí. Na hřídele je připeněnan na místo lodního šroubu materiál ve tvaru kruhu a vnitřního průměru kortovek aby byli vystředěny hrídele.

23

Re: SMIT NEDERLAND

http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/gallery/554_1234603817.jpg
připravené uložení pro servo na kormidla

24

Re: SMIT NEDERLAND

http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/gallery/554_1234635548.jpg
plně funkční kormidla , vše přilepeno již k trupu. Kortovky jsou navíc přišroubovány šroubky M3 ze vnitřku trupu tak aby pevně drželi v případě nárazu lodi o dno ve vodních tocích

25

Re: SMIT NEDERLAND

http://www.mo-na-ko.net/php/portal/img/gallery/554_1234635548.jpg
pohled od zadu na kormidla