1

Téma: vraceni zbozi

Takze jako prvni bych rad vyuzival nabidky Karaso(a) :-)

Jiste je to jiz mnohokrat omlete tema a v dnesni dobe by to mel kazdy vedet, ale jak je to s vracenim zbozi? Koupil jsem si nabijecku a k ni (zvlast) prislusenstvi. Oboje mi svymi tecnickymi parametry nevyhovuje (osobne si myslim ze ani nesplnuje prodejcem udavane parametry a funkci - ale to je pomerne obtizne definovatelne). Nabijecku jsem schopny vratit v neporusenem puvodnim obalu, prislusenstvi jiz ne (bylo to v igelit pyliku).  Od koupe jeste neuplynulo 14 dni.

Musi mi prodejce zbozi vzit zpet? A jak je to pokud je mezi prislusenstvim software? (ten prokazatelne nepracuje spatne). Musi mi prodejce vratit penize (plnou cenu?) nebo jak to je.

Diky z vcasnou odpoved (ve ctvrtek to bude tech 14 dni  wink )  Lukas


--
ps: Kdo sleduje trh, je mu asi jasne, ze se jedna o Shark20 + balancer PB-5 a software.

Share

Palec nahoru Palec dolu

2

Re: vraceni zbozi

Ha tak jsem narazil na prvni vyvedeni z omylu. Mel jsem nejak zafixovano ze pri jakemkoliv nakupu mizu zbozi do 14 dnu vratit, ale jak se zda, jde to jen pri nakupu na dalku... Jak je to pri normalnim nakupu v obchode? Tam bych musel zbozi klasicky reklamovat? Problem je, ze moje duvody k reklamaci jsou dost diskutabilni (nabijecka napriklad nemeri podle me dost presne napeti. Nabiji nevhodnym prubehem proudu.) Jedine software ukazuje evidentne nesmysly.

Share

Palec nahoru Palec dolu

3

Re: vraceni zbozi

dopr.... jak se utvrzuji pri koukani po internetu, vratit to lze opravdu pouze pri "vzdalenem" nakupu. No uvidim jak vstricne se ke me postavi prodejce. Mam to od Vanoucha, tak jsem zvedav.

Share

Palec nahoru Palec dolu

4

Re: vraceni zbozi

Vážený kolego, obávám se, že tě zklamu. Občanský zákoník pamatuje na možnost vrácení koupeného zboží, vždy však z důvodů nějaké vady faktické či alespoň právní, tj. v případě např. nekompatibility s našimi technickými normami nebo předpisy upravujícímu použití konkrétní věci. Nikdy však jako vada, tedy důvod ke vrácení zboží a peněz, nefiguruje omyl zákazníka, pokud koupil věc, o které dodatečně zjistí, že mu svými technickými parametry nevyhovuje.  Jednání zákazníka, který si před koupí nesjednal informaci o parametrech věci, je výhradně jeho rizikem, a prodejce za ně neodpovídá, tedy není ani povinen věc vyměnit za jinou. Jiná věc by byla, kdyby zákazník mohl prokázat, že jej prodávající výslovně ujistil, že věc má právě ty vlastnosti, které potřeboval, nebo mu podal  vadné informace o technických vlastnostech zboží. Ovšem dokázat něco takového je přinejmenším složité. Jako důkaz by mohl sloužit např. nějaký reklamní materiál prodejce atd. Těžko ale lze prokazovat, že např. prodavač poskytl ústně informaci o parametrech zboží, případně o jeho použitelnosti za určitých podmínek, třeba v návaznosti na jiný výrobek, s nímž by měl tvořit nějaký technologický celek a pod. Prodejce ovšem vždy může kupujícímu např. vyměnit omylem koupenou, nehodící se věc za jiné zboží, na něco takového ovšem není právní nárok, to závisí výhradně na  jeho dobré vůli a ochotě.

JUDr. Karel Sochor koncem února 2019 zemřel.
Čest jeho památce.

Share

Palec nahoru Palec dolu

5

Re: vraceni zbozi

Diky za odpoved. Behem vikendu jsem se ujistil vicemene v tomhle samem. Uvidim az zkusim zmerit poradne nektere me nevyhovujici parametry a zjistit zda by to nebylo na reklamaci. Pripadne se zkusim dohonout s prodejce na vymene.

Share

Palec nahoru Palec dolu

6

Re: vraceni zbozi

Na reklamaci by to bylo tehdy, jestliže by např. informace prodejce udávala některé nesprávné parametry, nebo by zákazník při koupi žádal, aby výrobek splňoval určité pro něj důležité vlastnosti či parametry v provozu, a byl prodávajícím výslovně ujištěn, že právě tyto požadované parametry výrobek má. Pokud by prodejce např. sdělil, že neví nebo že nezná fungování výrobku až do takového detailu, a zákazník by věc přesto koupil, tak s tím už nic nenadělá. Takže je potřeba být při koupi co nejopatrnější, a pokud má zákazník určitou představu o tom, jaké vlastnosti musí věc mít, nebo jaké parametry v provozu musí splňovat, je na něm, aby to vše náležitě formuloval prodávajícímu. Nestačí mít jen  představu o tom, co konkrétně od koupené věci chci, a neprojevit ji výslovně. Prodejce většinou má pouze všeobecnou informaci od výrobce
( často nemá ani vzdělání na to, aby si informaci mohl sám doplnit, zejména u elektroniky) a pokud se zákazník s takovou všeobecnou informací spokojí, a věc přesto koupí, pak už nemůže  nic dělat. Nemůže se dovolat žádných práv z odpovědnosti za vady koupené věci, jestliže věc je jinak bez vady a může sloužit ke svému účelu u zákazníka méně náročného.

JUDr. Karel Sochor koncem února 2019 zemřel.
Čest jeho památce.

Share

Palec nahoru Palec dolu

7

Re: vraceni zbozi

No budiz to pro me poucenim a priste budu nakupovat podobne veci pres internet. Nakonec po dnesnim poradnem mereni jsem zjistil ze to az tak hrozne neni a nabijecka je jakz takz pouzitelna.

Diky za rady.

Share

Palec nahoru Palec dolu