26

Re: Tug Towing Cup 2008

duke napsal:

...............Pro atraktivnost kategorie bych opravdu nutil soutěžící stavět aspoň polomakety - stačilo by podobnost doložit fotkou, pdf nákresem apod.
Nebylo by také od věci snažit se sjednotit měřítka, alespoň dvou lodí ve vleku (vypadá dost špatně když měřítko ve vleku nesouhlasí, to samotné platí i o věku/typu remorkéru (starý/moderní)).
No pokud se chce modelový TT přiblížit tomu skutečnému, čeká CZ scénu ještě daleká cesta, snad se vše časem nasměruje tím správným směrem.

Ahoj jel jsem pouze jednou ale nutit soutěžící do něčeho je cesta do p.... .Dostavěný model to je něco jiného.Mělo by být ctí každého modeláře udělat model takový aby se na něj dalo dívat .Jestli bude podle předlohy nebo fantazie je asi jedno pokud má to co opravdová loď.Můj názor. Milan

Chybami se člověk učí, ale nesmí je opakovat.
Optimismus je pouze nedostatek informací.

Share

Palec nahoru Palec dolu

27

Re: Tug Towing Cup 2008

duke napsal:

Je jasný že model nemůže projet trať jako FSR, ale u některých modelů (hlavně jeden Springer, měl hnědou nástavbu a ještě jedna loď z těžkého TT) jsem postrádal dostatečný výkon pro už samotné rozpohybování vleku.
Pro atraktivnost kategorie bych opravdu nutil soutěžící stavět aspoň polomakety - stačilo by podobnost doložit fotkou, pdf nákresem apod.
Nebylo by také od věci snažit se sjednotit měřítka, alespoň dvou lodí ve vleku (vypadá dost špatně když měřítko ve vleku nesouhlasí, to samotné platí i o věku/typu remorkéru (starý/moderní)).
No pokud se chce modelový TT přiblížit tomu skutečnému, čeká CZ scénu ještě daleká cesta, snad se vše časem nasměruje tím správným směrem.

Jak jsem už psal (a RomanT mi to potvrdí) Výkon mají, jen plují pomaleji.

TT se v ČR jezdí teprve třetí sezónu. Existuje doporučené měřítko, ale předepisovat jednotné měřítko bude hrob této disciplíny. Možná až někdy bude v TT soutěžit 100-200 lidí tak potom možná, ale teď  by to rozhodně neprospělo. Natož předepiasovat, zda má být v soulodí stejný typ remokéru (starý/moderní). To podle mě nejde. Každému se líbí jiný typ remorkéru, jiná velikost. Když zavedeš jednotné měřítko, tak měkteré remorkéry nepostavíš vůbec, protože se ti do nich nevejdou výkonné motory, funkční navijáky a pod. Postavíš si starý remorkér, ale třeba neseženeš parťáka, který má také starý remorkér. Tak nebudeš jezdit? Je věcí každého soutěžícího jaký typ remorkéru si postaví a jak jej vybaví. Tady máš vlek, protáhni ho touto tratí a jestli je tvůj remorkér dostatečně silný a obratný je tvůj problém.
Když zavedeme další "skličující" pravidla odradíme současné i potencionální příznivce TT. To je alespoň čistě můj názor. Jediné kritérium, které v tomto směru zpřísňujeme je vzhled remorkérů, aby na vodě věčně nepluly laminátové desky. To už se nelíbí ani mě, ale jestli je v soulodí moderní a starý remorkér se mému estetickému cítění neprotiví stejně tak rozdílná měřítka.

Keba - webmaster
http://www.tugtowing.cz

28

Re: Tug Towing Cup 2008

Tohle všechno jsme už probírali a zvažovali- úplně prvotní představa byla nejezdit jen tak, prostě si skusit i táhnout, když je to remorkér.....a hle, ukázalo se, že některé lodě na to nestačí (slabé motory, špatné šrouby-viz hnědý springler, ten je náš).....začalo se zkoušet, přestavovat, stavět. Po pravdě jsem předpokládal, že začne jezdit víc lidí se staršíma maketama (určitě jsou tací co mají lodě v Naviga důchodu), ale v podstatě jezdí novostavby,- Honza Červíček je dost vyjímka, konec konců i já jezdím s lodí které je 30 let- ale nikomu se asi nechce.Ono je pravdou že v tomto způsobu ježdění lodě dost trpí (lano zachytává a "češe" nástavby, ale tomu se nevyhnete, ani v případné maketové jízdě, stačí udělat chybu, zafouká vítr.....kdo netáhl, neví.....
Snažíme se dělat tratě zajímavé, pěkné, a přesto  jsou jetelné skoro bez dotyku-někteří jsou tak sehraní nebo mají nadání, že to zvládnou-jiní mají problém vyplout širokým hrdlem přístavu(já).......a nikdo mnou nepohrdá, naopak, soupeři radí a fandí......
stejné měřítka, stejné typy.....makety......to je cesta někam jinam, nynější strkaná je prostě o jízdě s kámošem proti jinejm kámošům s remorkérem na který mám, který jsem už měl, nebo který se mi líbí....onic jiného nejde.
Mě zcela vyhovuje že je to  OPEN A FREE, člověk vidí spoustu různých lodí, spousty technických řešení, slepé ulice, super dálnice, polní cestičky.....
Za další- protože je to open a free- může to uspořádat kde kdo a kde chce,klidně může dát do pozvánky že připuštěni budou jen lodě v měřítku 1:X a z let 1968-2005 maketového zevření ,s totálními podklady a lakem co ani v loděnici neudělají,..... záleží jen na lidech, jestli přijedou....
Za další- prachy- ty jsou daleko před vším- lidi co to pořádají to dělají zadarmo,nebo na to doplácejí ze svého ,pro jiné lidi.......je to třeba mít na zřeteli a paměti, kdo ví, jestli se seženou sponzoři na příští rok, takže taky se může jet jen o suchý rohlík.......ale mám za to, že většina lidí by přijela, i kdyby "ceny" nebyly žádné........
a za poslední-prachy- špičková loď na TT stojí balík..........
PS:
naštěstí se dá TT jet i s lodí z deppronových tácků .......

Optimismus je jen nedostatek informací...aneb zabij bobra, zachráníš strom....

Share

Palec nahoru Palec dolu

29

Re: Tug Towing Cup 2008

Musím s Romanem souhlasit a s Kebou také.

Tahle kategorie je zatím pořád o ježdění a bere se i ohled na finance, samouzřejmě, někteří do toho narvou hodně peněz, ale naštěstí TT není o vybavení, ale o rukách.

Dodělanost lodí se řeší budoucíi pravidly na příští sezonu, takže když si tak uvědomuju, měl bych přestat tady kecat a jít makat na lodích, abych příští rok mohl startovat smile

30

Re: Tug Towing Cup 2008

No omezení měřítka bych spíše chápal v tom smyslu udělat nějaká doporučená rozmezí. Tomu by odpovídalo další - majáky, přístav, tažené vany apod. Pak by to na vodě i nějak vypadalo, nyní je to dost velká směska  (od asi 1:100 (odhaduji, nedodělaný Abeile Flandre) až po 1:20).
Vůbec neřeším ve svých příspěvcích organizační problematiku, ta je určitě všem jasná...

Trochu budu Romanovi oponovat, nevidím rozdíl v tom když budeš stavět loď se snahou se dostat na úroveň makety, nebo budeš stavět loď dle své vize. Finanční rozdíl při pečlivé práci bude minimální.

Dál tahle debata nemá cenu, jen čas ukáže kam bude v budoucnu TT směřovat a zda přesvědčí další modeláře k zapojení se.
Já osobně mám rozdělaný remorkér, ale zatím nejsem TT soutěžema dostatečně nalákán k tomu, abych ho dokončil a radši postavím F2 maketu na klasické soutěže...

Share

Palec nahoru Palec dolu

31

Re: Tug Towing Cup 2008

Godric napsal:

Musím s Romanem souhlasit a s Kebou také.

Tahle kategorie je zatím pořád o ježdění a bere se i ohled na finance, samouzřejmě, někteří do toho narvou hodně peněz, ale naštěstí TT není o vybavení, ale o rukách.

Dodělanost lodí se řeší budoucíi pravidly na příští sezonu, takže když si tak uvědomuju, měl bych přestat tady kecat a jít makat na lodích, abych příští rok mohl startovat smile

Jsem rád za každého soupeře, ale když zase vynecháš Most... lol:P

jinak výše zmíněné řeší nová pravidla a zatím myslím, že dostatečně, jak určitě brzo uvidíte...

http://unios.cmkos.cz/pics/smile.gif
NeJaToD team

Share

Palec nahoru Palec dolu

32

Re: Tug Towing Cup 2008

duke napsal:

No omezení měřítka bych spíše chápal v tom smyslu udělat nějaká doporučená rozmezí. Tomu by odpovídalo další - majáky, přístav, tažené vany apod. Pak by to na vodě i nějak vypadalo, nyní je to dost velká směska  (od asi 1:100 (odhaduji, nedodělaný Abeile Flandre) až po 1:20).
Vůbec neřeším ve svých příspěvcích organizační problematiku, ta je určitě všem jasná...

Trochu budu Romanovi oponovat, nevidím rozdíl v tom když budeš stavět loď se snahou se dostat na úroveň makety, nebo budeš stavět loď dle své vize. Finanční rozdíl při pečlivé práci bude minimální.

Dál tahle debata nemá cenu, jen čas ukáže kam bude v budoucnu TT směřovat a zda přesvědčí další modeláře k zapojení se.
Já osobně mám rozdělaný remorkér, ale zatím nejsem TT soutěžema dostatečně nalákán k tomu, abych ho dokončil a radši postavím F2 maketu na klasické soutěže...

A mohol by si prosím povedať, čo by ťa dostatočne nalákalo, aby si začal jazdiť TT ?
Resp. čo Ťa odradzuje od účasti ?
Myslím, že takýto postreh môže byť zaujímavý pre viac ľudí.

PeterP

Share

Palec nahoru Palec dolu

33

Re: Tug Towing Cup 2008

Víceméně vše co jsem psal tak to jsou ty mé důvody. Až se TT u nás ustálý na určité úrovni, tak se třebas zůčastním, zatím je to taková všehochuť, jediné co vše spojuje dohromady a tak nějak s opravdovým TT je to že se tahá "vlek" po vytyčený trati.
Dle určitých názorů je pro někoho to jediné podstatné že je tato kategorie FREE, pro někoho by zase bylo přínosem stanovit určitá pravidla...
Bez stanovení dalších pravidel se CZ TT dlouho nedostane na úroveň v Holandsku apod.

Asi mě tu nebudete mít rádi, když tu kritizuji stávající stav monakáckého dítka smile

Share

Palec nahoru Palec dolu

34

Re: Tug Towing Cup 2008

Jenom poznámečka na okraj

KOLIKRÁT SE TOHLE UŽ ŘEŠILO??? lol


Je zajímavé, že tohle téma vždycky otevřou lidé takříkajíc "mimo TT".


Tak buď frajer duke, postav maketu a pojď na soutěž a ukaž jak by to mělo vypadat smile

MONAKO I, CARIBIC, RARACH, SC B2, SC B3, SMIT BISON
a potom už jenom letadla:
EXTRA 300S na 30ccm, FW 190 na 15ccm, SuperZoom na stříďák, ...... atd

Share

Palec nahoru Palec dolu

35

Re: Tug Towing Cup 2008

No - nejlépe zavést "statické hodnocení" a povinně soulad předlohy s modelem a taky komise rozhodčích řízená svazem.... a úplně nejlépe kritérium "estetický dojem".... lol:lol::lol:

Kritizuješ něco, co už je víceméně prodiskutováno a rozhodnutí padlo.

Takže - buď postav remoš a pojď do TT cirkusu - a uvidíš, že i o tom jak dále se tam diskutuje,
nebo se soustřeď na F2, ale pak bez bližší znalosti nemluv do jiné kategorie.

MONAKO I, CARIBIC, RARACH, SC B2, SC B3, SMIT BISON
a potom už jenom letadla:
EXTRA 300S na 30ccm, FW 190 na 15ccm, SuperZoom na stříďák, ...... atd

Share

Palec nahoru Palec dolu

36

Re: Tug Towing Cup 2008

duke napsal:

Asi mě tu nebudete mít rádi, když tu kritizuji stávající stav monakáckého dítka smile

Takhle to nebereme, když se na TT zase přijdeš podívat klidně o tom všem s tebou rádi pokecáme. Neboj, za svoji kritiku počuni nedostaneš big_smile

Holanďani a Angláni jsou podstatně dál, protože TT se tam jezdí podstatně déle, než pouhé tři roky u nás. Lodních modelářů je tam jak smetí. Prostě je znát, že to jsou země, které mají obrovskou námořní tradici. Nelze očekávat, že se na jejich úroveň dostaneme za tak krátkou dobu. Ale co můžeme je, že na tom budeme pracovat a že lidi, které TT třeba jen trochu zaujal, si to vyzkouší, přidaj se a budou se na TT nějak aktivně podílet. Třeba tím, že budou soutěžit a přitom klidně kritizovat smile

Keba - webmaster
http://www.tugtowing.cz

37

Re: Tug Towing Cup 2008

msob napsal:

No - nejlépe zavést "statické hodnocení" a povinně soulad předlohy s modelem a taky komise rozhodčích řízená svazem.... a úplně nejlépe kritérium "estetický dojem".... lol:lol::lol:

Kritizuješ něco, co už je víceméně prodiskutováno a rozhodnutí padlo.

Takže - buď postav remoš a pojď do TT cirkusu - a uvidíš, že i o tom jak dále se tam diskutuje,
nebo se soustřeď na F2, ale pak bez bližší znalosti nemluv do jiné kategorie.

No myslím, že  po takejto odpovedi začne každý potenciálny záujemca  rýchlo dokončovať  remorkér, aby sa čo najskôr zapojil do TT cirkusu.  wink

Nakoľko TT jazdím, dúfam že  môžem  do tejto témy kecať ... 

Myslím, že pripomienok  podobného typu nie je málo.  Asi sa jedná o komplexnejší problém, než je kvalita remorkérov.  Drsné nároky na remorkéry , a teda diskutabilná použiteľnosť "makety"  vyplývajú  v značnej miere z nastavených pravidiel.
Mám na mysli  napríklad dosť brutálne časové limity na prejdenie trate, čo skutočne núti jazdiť spôsobom , že maketové detaily sú na modeli nežiadúce.
To, že neprejdenie trate v časovom limite + odpočítavanie bodov za "nestihnuté" prekážky predstavuje veľkú stratu bodov, je niekedy hodne  tvrdý bič, ktorý nuti jazdiť s modelmi na hranici ich možností.
Automaticky to tiež vyvoláva u sútažiacich potrebu stále výkonnejšej lode, podľa možnosti  bez detailov, aby nebolo z lode čo "orvať".  Ktosi to už označil ako "strkaná". 

Súhlasím so zaujímavými prekážkami ( točna, bočný dok, ...) a traťami, ale navrhujem prehodnotiť časové limity na jazdu.  Pre koho je dôležitá rýchlosť a sila, má k dispozícii iné modelárske kategórie. 

Oceňujem, že do návrhu pravidiel na budúci rok sa premietne požiadavka  na dokončenosť modelov ( a súčasne sa toho desím, či stihnem dokončiť dve lode big_smile )

A aj keď "rozhodnutie"  padlo, každopádne by som diskusiu a kritické podnety nezavrhoval.
TT nie je len o jazdení ale aj o "technickej  kráse"  remorkérov.
Nech je skutočne na čo pozerať  ... smile

PeterP

Share

Palec nahoru Palec dolu

38

Re: Tug Towing Cup 2008

Maketa- souhlasím, je třeba aby loď vypadala, je asi jedno do čeho tu práci dám, finance se týkají vnitřní výbavy- špičkový silný 2šroub s příčným a propo navijákem........ale tady je právě to free....dá se jet i s vysloužilou maketou (stojím si za tím že při tahání šrámy prostě přijdou), nebo i s monakem 1 které připomíná AL Kubar......V zahraničí se tomu věnují celé kluby, my jdeme cestou pokus omyl( začínali jsme petkama, vzpomínáte?)- pravidla jsou, celkem se dodržují, stále zrají-když nejsme schopni skrášlit svoje lodě bez hrozby nepřijetí k soutěži.....(osobně jsem prostě proti jakémukoli hodnocení lodí).....tak je nutné to do pravidel dát.
Mě spíš přijde, že se říká že TT je uzavřená skupina, která si určuje pravidla jak se to hodí.
Jak už jsem psal, tím že TT je FREE, můžou se pravidla vyvíjet a upravovat ku prospěchu věci( na nový rok se budou i zjednodušovat), nemusí se nikde nic obhajovat, dokazovat, většina nových věcí vzniká diskuzí několika lidí, ne ultimátem jednotlivců.
Uzavřenost: není žádná! jedinou podmínkou je loď vyhovující pravidlům, nehraje roli: věk, výbava, zpracování, státní příslušnost, jestli je loď koupená nebo stavěná..........
proto TT může skusit prakticky každý, kdo má remorkér od 40cm do 120cm.....stačí se přihlásit.....
Dále je určitě možné po domluvě si svůj remorkér vyskoušet s vlekama, plošinou........
    Letos byl pro TT přelomový rok- už 3 ročník, více závodů, celkový pohár, nové pojetí tratí......
Ne vše bylo idealní, občas padala i ostrá slova, je hodně toho, co se musí vylepšit. Určitě se neplácáme po ramenou jak bylo vše na 1! Naopak, snažíme se TT vylepšit, skrášlit, zpřístupnit.
Na TT v našem pojetí je krásný  že žádná trať není stejná,
že přes všechny debaty a hádky si dokážeme podat ruku, že se dokážeme učit a pomáhat si(když jsem v braníku vykoupal Weihe, 2 lidi mě nabídli půjčení přijímače)
je třeba zhodnotit uplynulou sezonu, vzít si poučení z "krizového vývoje" stavět a těšit se na nové závody a tratě.
A ještě, komu se líbí remorkéry, ať vezme svůj a přijede na některou soutěž

Optimismus je jen nedostatek informací...aneb zabij bobra, zachráníš strom....

Share

Palec nahoru Palec dolu

39

Re: Tug Towing Cup 2008

Časový limit.....i mě to děsí, máme pomalé lodě, ale je nastaven i pro to aby se stihlo odjet závod, leč řeší se to, snažime se najít způsob aby čas nebyl důležitým faktorem- jizda bude pohlednější a slabší lodě budou mít víc šancí.
Dále se bude doporučovat stavět tratě tak, aby mohli jezdit 2 týmy najednou .....snaha je, abychom si zajezdili a ne čekali dlouho na jízdu- jsem za 3 krátké jízdy za den(třeba)
Asi nebude problém skusit i maketovější(dáli se to tak říci) trať, nebo nějaký manévr.....
Díky za podněty

Optimismus je jen nedostatek informací...aneb zabij bobra, zachráníš strom....

Share

Palec nahoru Palec dolu

40

Re: Tug Towing Cup 2008

Možná by řešením bylo určit strop pro body z jedné jízdy aby i ti, kteřím jejich otcové dají loď s prázdnými bateriemi a skončí za 5 brankou tongue měli ve druhé jízdě ještě důvod vyjet a bojovat...

Jinak časový limit se stanoví tak, že se projede trať s vlekem a poté se k tomu přidá až 50% aby měli šanci všichni...

http://unios.cmkos.cz/pics/smile.gif
NeJaToD team

Share

Palec nahoru Palec dolu

41

Re: Tug Towing Cup 2008

ivvo napsal:

Možná by řešením bylo určit strop pro body z jedné jízdy aby i ti, kteřím jejich otcové dají loď s prázdnými bateriemi a skončí za 5 brankou tongue měli ve druhé jízdě ještě důvod vyjet a bojovat...

Jinak časový limit se stanoví tak, že se projede trať s vlekem a poté se k tomu přidá až 50% aby měli šanci všichni...

Ještě uvedu příklad jak se stanovoval časový limit pro letošní Braník. Nex a já jsme zapřáhli remorkéry a asi na 3/4 výkonu jsme propluli trať. Snažili jsme se o čistou plavbu bez dotyků. Pak jsme to zkusili ještě jednou. Mám dojem že jsme to pluli něco kolem 10 a 11 minut. Oba časy jsme prodiskutovali s ostatními přítomnými, kteří ji sledovali. Na lehký pak připadlo 15 minut, pro parníky 16 minut a pro těžký 17minut. Tento limit také zohledňoval počet přihlášených týmů. Tedy časový limit nezohledňuje jenom délku tratě a schopnosti nejslabších remorkérů v dané kategorii, ale i to kolik času na soutěž pořadatel má. V Oseku se třeba přihlíželo i k počasí.
Jediné problémy s časovým limitem o kterých vím, byly letos v Otrokovicích, kde pořadatelé nastavili na dlouhou trať příliš krátký limit, který v těžkém TT splnilo opravdu minimum startujích týmů. V Olomouci jsem nebyl, ale neslyšel jsem, že by si někdo stěžoval na příliš šibeniční limit. Samozřejmě, když soutěžící čas promrhá chybami v kursu a opakovanými nájezdy do překážky je to jeho taktická chyba.
Návrhu tratě a časovému limitu když pořádáme soutěž věnujeme velkou pozornost. Třeba trať do Mostu na zimní TT se plánuje už teď. Chceme, aby trať byla zajímavá, aby obsahovala lehké i těžší pasáže, ale hlavně aby ji dokázal zvládnout každý tým. Musí se třeba myslet na to, že remorkéry mohou být dlouhé až 150cm plus lano plus vlek plus lano a plus další remorkér....a hned máte soulodí, které měří třeba přes 7m! :-) Všechny tyhle faktory a další se opravdu berou do úvahy.
V nových pravidlech je časový limit k proplutí tratě zachován. Bez něj to opravdu nejde. To by se soutěž mohla táhnout neskutečně dlouho, Ale faktor času ustupuje při rozhodování o pořadí do pozadí a naopak je vyzdvižena schopnost kapitánů ovládat svoje remorkéry.

Keba - webmaster
http://www.tugtowing.cz

42

Re: Tug Towing Cup 2008

ivvo napsal:

Možná by řešením bylo určit strop pro body z jedné jízdy aby i ti, kteřím jejich otcové dají loď s prázdnými bateriemi a skončí za 5 brankou tongue měli ve druhé jízdě ještě důvod vyjet a bojovat...

Víš Michale - tohle bylo od tebe vůči nám hodně nefér a pod pás - kór když víš, kdy a proč jsme přijeli a že jsme neměli nejmenší možnost vyzkoušet dopoledne, kolik šťávy v baterkách zůstane po jedné jízdě - je mi líto, ale pro nezúčastněné to může vyznít, jako by to snad bylo učiněno schválně a to se mě osobně hodně dotýká.

No - že jsem radši nedržel hubu.

Mimochodem když budu akorátný, tak byl návrh (a ne ze strany otců) aby ti, kteří na baterky skončili za pátou brankou dostali šanci jet ještě jednou, což bylo celkem jednoznačně zamítnuto. Přitom nemohli nikoho ohrozit. Vysvětluj potom, že opravovat převodovku jiného stroje klidně lze i půl hodiny, ale dobít baterky nelze. Jaký je mezi oběma "opravama" rozdíl???

No a teď už skutečně mlčím.

HOWGH!

MONAKO I, CARIBIC, RARACH, SC B2, SC B3, SMIT BISON
a potom už jenom letadla:
EXTRA 300S na 30ccm, FW 190 na 15ccm, SuperZoom na stříďák, ...... atd

Share

Palec nahoru Palec dolu

43

Re: Tug Towing Cup 2008

msob napsal:
ivvo napsal:

Možná by řešením bylo určit strop pro body z jedné jízdy aby i ti, kteřím jejich otcové dají loď s prázdnými bateriemi a skončí za 5 brankou :P měli ve druhé jízdě ještě důvod vyjet a bojovat...

Víš Michale - tohle bylo od tebe vůči nám hodně nefér a pod pás - kór když víš, kdy a proč jsme přijeli a že jsme neměli nejmenší možnost vyzkoušet dopoledne, kolik šťávy v baterkách zůstane po jedné jízdě - je mi líto, ale pro nezúčastněné to může vyznít, jako by to snad bylo učiněno schválně a to se mě osobně hodně dotýká.

No - že jsem radši nedržel hubu.

Mimochodem když budu akorátný, tak byl návrh (a ne ze strany otců) aby ti, kteří na baterky skončili za pátou brankou dostali šanci jet ještě jednou, což bylo celkem jednoznačně zamítnuto. Přitom nemohli nikoho ohrozit. Vysvětluj potom, že opravovat převodovku jiného stroje klidně lze i půl hodiny, ale dobít baterky nelze. Jaký je mezi oběma "opravama" rozdíl???

No a teď už skutečně mlčím.

HOWGH!

msobe vis moc dobre jaky je v tom rozdil, tak neargumentuj jak se ti to hodi. za to ze nejsou nabite baterky lode muze jen kapitan, ale to ze jsem opravoval prevodovku bylo zpusobeno vetvi ve sroubu, takze srovnavas nesrovnatelne. baterky ovlivnit muzes, necistoty ve vode ne. kdyz ivvovi dosli baterky (nastesti az v pristavu) musel jsem take zadokovat sam a nemel jsem jinou moznost nez se prispusobit. ;-)

jinak duke na tve navrhy mam jedinou odpoved. vem lod a pojd si to zkusit. to ze budes povidat o tom jak by si si to predstavoval je trosku na nic. ukaz nam to. kazdy prinos je super. neni to zase tak uplne jednoduche jak se to zda ze brehu. az nekam priste prijedes, klidne ti pujcim remose at mas alespon predstavu o cem je rec. 90% remorkeru je silne premotorovano kdyz je vidis jet bez vleku a vetsina tymu uz prisla na to ze nejde o to trat proletet,ale naopak je nejvyhodnejsi co nejklidnejsi jizda. muze se ti zdat ze se to na hladine vlece,ale muzu te ubezpecit ze mam skoro v kazde brance pocit ze to leti jako zbesile.navic mam prilis casto pocit ze si lod dela co chce a ne to co bych chtel ja. cela jizda se vlastne sklada z neustalych korekci a je to docela zahul. takze hura do toho.

ja se ted budu muset zavrit do dilny a maknout na kastankovi. pristi rok me uz takhle nepusti na start. a to by mi teda hooodne vadilo

kazdy dobry skutek musi byt po zasluze potrestan

Share

Palec nahoru Palec dolu

44

Re: Tug Towing Cup 2008

Ještě chvilku a asi všichni i s Kebou půjdem do arény.
Nedá mi to a musím taky přidat pár postřehů : dostavěná loď, samozřejmě tady není o čem dál hovořit, ale s maketovostí nesouhlasím a budu se bránit zuby nehty. Na TT se mi líbí svoboda tvorby, můžu si postavit loď ze tří předloh a nebudu za to napadán. Znám pár maketářů mají nádherné funkčí lodě - remorkéry, ale nevěřím, že do své chlouby budou ochotni železnou vanou v zápalu soutěže sbírat jizvy a šrámy (v tomhle se obdivuji Honzovi Červíčkovi, ale i toho už jsem slyšel pěkně nadávat nad poškozenou přídí Abeile se slovy, že s TT končí...). Takže z pohledu diváka to je kapku jiné, než s bolestnou zkušenosti soutěžícího. Výkon či rychlost? Kolik z nás měsíce laborovalo (těch spálených motorů, regulátorů, těch slepých cest zbytečně nakoupené techniky a materiálu), než s bezpočtem kompromisů dotáhlo svou představu k pomyslné spokojenosti. Duke jen pro představu, mám úplně identickou loď jako Roman (springer) jediný rozdíl asi 3 st. ve sklonu hřídele, napadlo by tě to když jí stavíš?? Závěr: jedna loď tahá výrazně lépe vůči druhé.
K bodování poháru: možná by bylo i k zamyšlení změnit pevný počet bodů za vítězství a odvíjet ho od počtu soutěžících. Bude rozdíl když vyhraju v jednom závodě nad 100 protivníky za 9 bodů, nebo tytéž body získám na soutěži, kde přijedou jen tři týmy a silná konkurence se nedostavila.
O tříkolovém ježdění jsem prvně hovořil po maléru na Floře. Už se nebudu opakovat, má moji podporu, jsem zastánce raději kratší tratě, ale víckrát.

P.S. - ivvo, asi tě na příští akci postiská medvěd v náruči... Za toho fotra a vybité baterce v hračce pro dítě...:lol::lol:

Cabadaj 10. října 2015 zemřel. Čest jeho památce.

Share

Palec nahoru Palec dolu

45

Re: Tug Towing Cup 2008

Když už tu diskutujete o změnách pravidel - neuvažuje se o nějakém zvýhodnění jednošroubých remorkérů?

Share

Palec nahoru Palec dolu

46

Re: Tug Towing Cup 2008

SH napsal:

Když už tu diskutujete o změnách pravidel - neuvažuje se o nějakém zvýhodnění jednošroubých remorkérů?

Ne, v podstatě není důvod,začínám tušit že je to o rukách.........

Optimismus je jen nedostatek informací...aneb zabij bobra, zachráníš strom....

Share

Palec nahoru Palec dolu

47

Re: Tug Towing Cup 2008

Pro všechny: doufám že se zase neporafáme :-)

Cabadaj: Bodovat podle počtu účastníků v soutěži podle mě nejde. Vysvětlím na jednoduchém příkladu: Pojedou se čtyři soutěže. Na první a na druhou 6 týmů, na třetí 7 týmů a na čtvrtou třeba 20 týmů. Kdyby třeba bylo za první místo počet bodů podle počtu účastněných týmů (tedy 20), tak ti stačí vyhrát poslední závod a je rozhodnuto ikdyž jsi na předchozí tři nepřijel. Dopředu to samozřejmě nevíš kolik na kterou soutěž přijede lidí, ale systém by nefungoval, alespoň z mého pohledu. Ikdyž vymyslíš nějaké šolichací konstatnty, tak to fungovat nebude. Každý systém bodování má svoje plus a mínus. :-)
Osobně bodovací systém, který by zohledňoval počet startujících účastníků neznám.

Keba - webmaster
http://www.tugtowing.cz

48

Re: Tug Towing Cup 2008

RomanT napsal:
SH napsal:

Když už tu diskutujete o změnách pravidel - neuvažuje se o nějakém zvýhodnění jednošroubých remorkérů?

Ne, v podstatě není důvod,začínám tušit že je to o rukách.........

Myslím,že mám něco už naježděné a tak vím, že je markantní rozdíl mezi jedno- a dvoušroubákem. Hlavně při couvání. A pokud se k tomu přidají protitahy u moderních remorkérů kdy šířka je polovina délky, tak remorkér z přelomu století nebo i 50tých, 60tých let, tj.poměrně štíhlý jednošroubák, nemá šanci. Ve výsledku budou jezdit samévelmi podobné lodě alá WG.

Share

Palec nahoru Palec dolu

49

Re: Tug Towing Cup 2008

SH napsal:
RomanT napsal:
SH napsal:

Když už tu diskutujete o změnách pravidel - neuvažuje se o nějakém zvýhodnění jednošroubých remorkérů?

Ne, v podstatě není důvod,začínám tušit že je to o rukách.........

Myslím,že mám něco už naježděné a tak vím, že je markantní rozdíl mezi jedno- a dvoušroubákem. Hlavně při couvání. A pokud se k tomu přidají protitahy u moderních remorkérů kdy šířka je polovina délky, tak remorkér z přelomu století nebo i 50tých, 60tých let, tj.poměrně štíhlý jednošroubák, nemá šanci. Ve výsledku budou jezdit samévelmi podobné lodě alá WG.

výběr remorkéru je věcí každého, určitě všichni zohledňují nejen vzhled ale i tvar a výbavu ( 1 nebo 2 šrouby, příčný pohon...) takže pokud bude někdo chtít mít lepší výkon pro TT zvolí k tomu odpovídající loď, nebo může upřednostnit vzhled a dohnat to rukama cool

sám jsem to poznal, když jsem dal svého rozestavěného springera na soutěž... i přes vynikající jízdní vlastnosti dopředu i dozadu bez vleku, jsem zjistil, že s vlekem neumí couvat (lépe řečeno couvá, ale kam chce on a ne já), takže budu muset pohon předělat. Ale nějaké zvýhodnění si nedovedu představit..

http://unios.cmkos.cz/pics/smile.gif
NeJaToD team

Share

Palec nahoru Palec dolu

50

Re: Tug Towing Cup 2008

Keba napsal:

Pro všechny: doufám že se zase neporafáme :-)

Cabadaj: Bodovat podle počtu účastníků v soutěži podle mě nejde. Vysvětlím na jednoduchém příkladu: Pojedou se čtyři soutěže. Na první a na druhou 6 týmů, na třetí 7 týmů a na čtvrtou třeba 20 týmů. Kdyby třeba bylo za první místo počet bodů podle počtu účastněných týmů (tedy 20), tak ti stačí vyhrát poslední závod a je rozhodnuto ikdyž jsi na předchozí tři nepřijel. Dopředu to samozřejmě nevíš kolik na kterou soutěž přijede lidí, ale systém by nefungoval, alespoň z mého pohledu. Ikdyž vymyslíš nějaké šolichací konstatnty, tak to fungovat nebude. Každý systém bodování má svoje plus a mínus. :-)
Osobně bodovací systém, který by zohledňoval počet startujících účastníků neznám.

- je systém, používaný na seriálu NS kde vítěz bere 1000b a další podle počtu účastníků. Myslím že je to

body =  1000 x ( (počet úč. - umístění +1)/ poč. úč.)    ale raději se podívej na stránky SMČR


Na druhou stranu - proč by neměl být zvýhodněný ten, který porazí 20 soupeřů před tím, co porazí jenom 4?

Share

Palec nahoru Palec dolu